محمود زمانی قمی دوشنبه شب در نشست شرکت ها، استارتاپ ها و فعالان حوزه آی سی تی استان یزد افزود: فعالیت شرکت های دانش بنیان موجب توسعه و آبادانی استان نسبت به گذشته می شوند و دولت از برنامه های آنها حمایت می کند.
وی به ویژگی های استان در ابعاد مختلف اشاره کرد و ادامه داد: یزد در بسیاری از زمینه ها و به خصوص در اقتصاد از استان های مطرح کشور محسوب می شود و مزیت های بسیار خوبی در عرصه های صنعتی، معدنی و گردشگری دارد.
استاندار یزد تاکید کرد: یزد هم اکنون 45 هزار بیکار دارد و از این تعداد حدود 18 هزار نفر آنها ، افراد تحصیل کرده هستند و همچنین 10 هزار نفر از این تعداد را خانم ها تشکیل می دهد که با صنایع سنتی نمی توان پاسخ این بخش را داد.
زمان قمی گفت: فعالیت و گسترش شرکت های دانش بنیان مسیر اصلی کاهش آمار بیکاری فارغ التحصیلان است و باید با برنامه ریزی درست در راستای ارتقای برنامه های آنها در استان اقدام های لازم انجام شود.
همچنین مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد گفت: هم اکنون 700 شرکت دانش بنیان در استان فعالیت دارند که حدود نیمی از آنها در حوزه آی سی تی فعالیت می کنند.
اکرم فداکار ادامه داد: تحصیل جمع قابل توجهی از جوانان در رشته های مرتبط با آی سی تی است و در استان سالانه 800 نفر در این بخش مهم فارغ التحصیل می شوند.
این مسوول همچنبن به عضویت 500 شرکت عضو نظام مهندسی آی سی تی در استان اشاره کرد و اظهار نمود: در استان 700 شرکت گواهینامه علم و فناوری کسب کرده اند که در این شاخص رتبه سوم کشوری را داریم.
فداکار با اشاره به شرکت ها و فعالان حوزه آی سی تی و مشکلات آنها خاطر نشان کرد: مشکل اکثر همه این فعالان ،مسئله بازار است که امیدواریم این موضوع با درایت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارائه راهکارهای موثر حل شود.
نشست شرکت ها، استارتاپ ها و فعالان حوزه آی سی تی استان یزد با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از فعالان این بخش در سالن اندیشه استانداری یزد برگزار شد.
دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، افتتاح طرح های مختلف ارتباطی روستایی و شرکت در نشست شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از برنامه های سفر 2 روزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان یزد است.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.