امام جمعه ابرکوه گفت: پرداخت وام های قرض الحسنه یکی از ارزشمندترین امور در اسلام است که پرداخت آن آثار بسزایی در جامعه دارد.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در آیین بهره برداری از ساختمان جدید الاحداث صندوق قرض الحسنه حضرت ابوالفضل (ع) محله دربقله ابرکوه با تسلیت ایام فاطمیه (س) و گرامیداشت ایام الله دهه فجر، افزود: انفاق و قرض الحسنه ، هر دو به زندگی مردم بر می گردد که در نزد خداوند ارزش بالایی دارد.
وی بابیان اینکه برای جلوگیری از رواج ربا ، قرض الحسنه مورد سفارش خداست، اظهار کرد: پرداخت وام قرض الحسنه کار ارزشی ، زیبا و کارآیی بسیاری دارد و گره بسیاری از مشکلات مردم را رفع می کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با اشاره به اینکه کار صندوق قرض الحسنه عمل به توصیه قرآن و سنت اهل بیت (ع) است، تاکیدکرد: قرض دادن به برادر دینی در واقع قرض به خداست .
صندوق یادشده با افزون بر 50 میلیارد ریال سرمایه هفت هزار و 500 نفر عضو دارد و از سال 1380فعالیت خود را زیر نظر بانکداری اسلامی آغاز کرد که سالانه به هزار نفر وام پرداخت می کند.
ساحتمان صندوق یادشده با 315مترمربع زیربنا در 2 طبقه ساخته شد که برای ساخت و تجهیز آن افزون بر پنج میلیارد و 60میلیون ریال هزینه شده است.
در این آیین محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه و جمعی از مسئولان محلی و مردم محلی حضور داشتند .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

**
مسوول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: اردوی آمادگی تیم ملی کوراش بانوان کشور که از 13 بهمن ماه در یزد شروع شد تا 22 ماه جاری ادامه دارد.
محمود حاجی حسینی افزود: در این اردو 13بانوی کوراش کار در مدرسه جودو یزد، زیرنظر مهری مهری پور به عنوان سرمربی و فاطمه فرخی و بتول پاک روح به عنوان مربی تمرین می کنند.
وی اظهار کرد: اردوی آمادگی تیم ملی کوراش بانوان برای حضور در بازی های آسیایی جاکارتا است که زمان آن بعدا اعلام می شود.
حاجی حسینی تصریح کرد: در این اردو ، آذر کولیوند از همدان ، فاطمه شبانی از خراسان رضوی ، زهرا باقری از لرستان ، فاطمه ابهت ، ساناز اروندی و مریم السادات هاشمی از یزد ، زهرا نادری از چهارمحال و بختیاری ، مریم صادقی از تهران ، اعظم شیرپنجه ، زینب یزدان دوست ، مهتاب باغچقی و آسیه شجاعی از خراسان شمالی و طاهره آذر پیوند از کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند.
کوراش نوعی از رشته کشتی مخصوص بانوان است و حدود 100 نفر یزدی در این رشته ورزشی فعالیت دارند.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار سازمان یافته زیر پوشش بیمه ورزشی دارد.
7540/ 7536 / 2047 / خبرنگاران: کارگر ابرقوئی و کاظم سبحان زاده ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.