رضا اردکانیان روز شنبه در حاشیه مراسم افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی تابان شهرستان اشکذر ااز توابع ستان یزد که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: مکانیسم های بسیار خوبی برای خرید تضمینی انرژی های تجدید پذیر در نظر گرفته شده است.
وی اظهار کرد: هم اکنون کرمان و یزد و سایر استانها در تدارک مزرعه های بزرگ خورشیدی هستند، و باید در این بخش از توان شرکت های خصوصی استفاده مطلوب بشود.
اردکانیان در ادامه توسعه کشور در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی مستلزم همکاری و همراهی تمام بخش‌های خدماتی، حمایتی و مدیریتی است.
وی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در توسعه اقتصادی کشور افزود: سیستم بانکی و مجموعه‌های فعال در این بخش ، دولت را کمک می‌کنند تا وظایف خود را در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی انجام دهند.
وزیر نیرو با تشریح دستاوردهای انقلاب در ادامه با بیان این‌که حراست از دستاوردهای دولت و انقلاب یکی از مهمترین رسالت مسئولان و دست اندرکاران است، یادآور شد: جزئیات دستاورد های انقلاب به تفکیک در اختیار نسل جدید و جوانان قرار گیرد.
اردکانیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که در دولت یازدهم و دوازدهم توجه خوبی به بحث آب شده است، تصریح کرد: در مورد سیستم فاضلاب اقدامات گسترده و بنیادی آغاز کرده ایم.
وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از 47 درصد جمعیت کشور زیرپوشش شبکه فاضلاب هستند، ادامه داد: باید زمینه ای فراهم شود که بتوانیم از حداکثر فاضلاب بهره‌مند شویم.
وزیر نیرو در باره وضعیت آب شرب سالم نیز تاکید کرد: در موضوع پوشش جمعیت شهری برای استفاده از آب شرب سالم و مطمئن در ابتدای انقلاب جمعیتی حدود 74 درصد تحت پوشش بودند و امروز با جمعیت 80 میلیونی، بیش از 92 درصد جمعیت شهری تحت پوشش آب شرب و سالم هستند.
1968/ 2047/ خبرنگار: محمودرضا رحمانی* *انتشار: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.