امام جمعه ابرکوه با بیان اینکه حضرت زینب(س) در مجلس یزید بن معاویه با سخنرانی تاریخی خود، شجاعت و عزت اهل بیت (ع) را به جهانیان اثبات کرد، گفت: فرهنگ عاشورا با حرکت حضرت زینب (س) ماندگارتر شد.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی به مناسبت سالروز میلاد حضرت زینب کبری(س)دوشنبه شب در یکی از مساجد ابرکوه، افزود: این بانوی اسلام رسالت مهمی در حفظ و تبلیغ از نهضت حسینی داشته است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه با بیان اینکه حضرت زینب (س)، پیام خونین سومین امام شیعیان را بیشتر برای نسل‏های بعد تبلیغ کرد، یادآور شد: شاید، بدون اسارت خاندان رسول‏الله (ص) و پیشتازی زینب کبری(س) در رسوا کردن هیأت حاکمه و تبلیغ او از انگیزه قیام برادرشان، یزیدیان به هدف پلید خود نائل می‏آمدند و نام رسول‏الله را نه تنها از مناره‏های مساجد بلکه از تاریخ، پاک می‏کردند.
امام جمعه ابرکوه یادآورشد : حضرت زینب(س) با مجاهدت شجاعانه خویش در برابر زورگویان و همچنین فریب‏ خوردگان زمانش، آنچنان از قیام دفاع کرد که تا روز رستاخیز، همانند او وجود ندارد و این نام جاودان و مقدس برای همیشه با عظمت باید برده شود.
وی افزود: حضرت زینب (س) در پس آن مصیبت بزرگ، آن‏ چنان بار سنگین پرچم ولایت را بر دوش گرفت و در برابر کفر و زنادقه ایستاد و سخنرانی کرد و خطابه خواند و مردم را بیدار و حرکت را آغاز کرد .
حسینی تصریح کرد: آنجا حرکت توابین و دیگر حرکت‏های اسلامی آغاز شد و تا امروز، آثار این حرکت عظیم زینبی، هویداست و به برکت زینب(س) و قیام مبارکش، هم‏چنان بیرق‏های خونین عاشورا به نشانه روز انتقام مظلوم از ظالم، در سراسر جهان افراشته می‏شود.
امام جمعه ابرکوه اظهارکرد: پرستاری از بیمار یکی از کوچک‏ترین مسئولیت‏های زینب(س) بود و هرچند پرستاری وظیفه سنگین و ارزشمندی است و پرستار متعهد باید با صبر و حوصله، تحمل هر نوع ناملایمات برای انجام خدمتش بنماید.
حسینی با بیان اینکه مقام زینب (س) در رسالت پرستاری سنگین بود، ادامه داد: چنین کاری از عهده هر کس بر نمی‏آید، زیرا این پرستاری به مراتب مهمتر و سرنوشت‏ سازتر از پرستاری بود.
امام جمعه ابرکوه تصریح کرد: یکی از چهره‏های برجسته جهان اسلام، به ‏دلیل برخورداری از ویژگی‏های منحصر به فرد در تمام زمینه‏ها می‏تواند، الگوی به تمام معنی در همه اعصار مطرح شود، حضرت زینب(س) است.
حسینی یادآورشد : همانگونه که این بانوی گرانقدر در یکی از حساس‏ترین برهه‏های تاریخ اسلام، از طریق تدبیر و فداکاری و شهامت، خطری را که متوجه کیان اسلام بود، رفع کرد، امروز نیز بانوان جامعه اسلامی می‏ توانند از طریق اقتدار به سیره و عملکرد و فضایل این شیر زن کربلا، همه دسیسه‏های استکبار جهانی را خنثی کنند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

**
رئیس یکی از انجمن های حمایت از معلولان خاتم گفت: هم اکنون 220 معلول تحت پوشش خدمات این تشکل قرار دارند.
اعظم السادات ساطوریان در گفتگو با ایرنا افزود: این انجمن در بخش سلامت اجتماعی معلولان ساکن روستاها برنامه هایی از جمله راه اندازی و گسترش طرح سی بی آر « توانبخشی مبتنی بر جامعه بر اساس ماتریس سی بی آر شامل مولفه های سلامت، آموزش، امرار معاش و مولفه های اجتماعی و توانمند سازی معلولین» اقدامات مناسبی را انجام می دهد.
وی یادآور شد: مناسب سازی معابر و اماکن عمومی یکی از اولویت های جامعه معلولان است که در این خصوص جلسات تیم تخصصی مناسب سازی اداره بهریستی با همکاری کارشناس فرمانداری از اداره شهرستان برگزار شده است تا نسبت به اجرای آنها بر اساس استاندارد سازی اقدامات لازم را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: این موضوع را باید مردم درک کنند که معلولان هیچ تفاوتی با دیگران ندارند و همه آنها حق برخورداری از امکانات موجود در جامعه را دارند .
ساطوریان اظهار داشت: مردم و مسئولان باید در راستای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت زمینه های لازم را برای تامین حقوق معلولان،فراهم و حمایت های لازم را از آنها انجام دهند .
انجمن حمایت از معلولین ناجی خاتم از سال 1389 شروع به فعالیت کرد.
2 درصد از جمعیت روستایی خاتم را معلولان تشکیل می دهند.
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری از شهر یزد قرار دارد.

**
به گفته مدیرکل ورزش و جوانان یزد در سال جاری 132 ورزشکار زن و مرد در رشته های مختلف از این استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند.
مسعود شریعتی در نشست کمیته ورزش و جوانان ستاد دهه فجر یزد، افزود: دعوت از ورزشکاران برای حضور در تیم های ملی ، گویای ظرفیت خوب استان در حوزه ورزش است.
وی ادامه داد: سال گذشته با برنامه ریزی و پیگیری مسوولان و همت و همراهی مردم ، استان یزد در ورزش‌های همگانی رتبه اول کشور را کسب کرد.
این مسوول خاطر نشان کرد: هم اکنون 130 سالن ورزشی زیر پوشش این اداره در استان فعال است و 138 سالن ورزشی دیگر توسط سایر دستگاه‌های دولتی در خدمت مردم است.
شریعتی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی افزون بر 240 مکان ورزشی در استان ایجاد شده و همچنان با همت مردم و پیگیری مسوولان به دنبال افزایش آن هستیم.
وی به برنامه بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان اشاره کرد و گفت: در طول دهه فجر امسال با همکاری هیات و حضور پرشور ورزشکاران ، برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی برگزار می شود.
65 هزار ورزشکار در قالب 47 هیات استانی در یزد فعالیت دارند.
استان یزد یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد.
7540/ 7534/ 7536 / 2047 خبرنگاران: کارگر ابرقوئی، شهلا حیدری و کاظم سبحان زاده ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.