به گزارش ایرنا معصومه ابتکار روز دوشنبه در کارگاه آموزشی توان‌افزایی سازمان های غیر دولتی یزد با عنوان 'همیار حقوق کودک و نوجوان در محلات' با بیان اینکه به حقوق کودکان و نوجوانان در اموزه های دینی، اشاره فراوان شده افزود: در این لایحه به حقوق کودکان و نوجوانان توجه ویژه شده است.
وی اظهار کرد: در بسیاری از موارد به حقوق این قشر توجه نمی کنیم و گاهی فراموش کردیم که انها حق انتخاب و آزادی سلیقه دارند و این حق ذاتی آنهاست.
ابتکار خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم زمینه انتخاب راه درست را برای آنها فراهم کنیم اما نباید چیزی را به صورت دستوری به آنها تحمیل کنیم و انتظار داشته باشیم که عزت نفس انها حفظ شود.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری افزود: آشنایی با مهارتهای زندگی و ارتباطی، افزایش اعتماد به نفس و توانایی 'نه گفتن' باید در کودکان ، نوجوانان و جوانان شکل گیرد زیرا این موضوع نقش مهمی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دارد.
وی با اشاره به منشور حقوق شهروندی افزود: در این منشور به حقوق کودکان از جمله دسترسی به آموزش ، بهداشت ، محیط زیست سالم و بسیاری از حقوق آنها به خوبی توجه شده اما متاسفانه یکی از آسیب هایی که کودکان ما از آن رنج می برند فاصله آنها با طبیعت است.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: به دلیل صنعتی شدن و زندگی شهری، آنها از طبیعت فاصله گرفته اند و این حقوق از انها سلب شده است.
وی با بیان اینکه سرمنشاء بسیاری از تحولات اجتماعی، تحول درونی است اظهار کرد: فعالیت های داوطلبانه در عرصه اجتماعی برگرفته از انگیزه های الهی و معنوی است و چون نیروی مثبتی در جامعه به وجود می آورد می تواند منشاء بسیاری تحولات در جامعه باشد.
استاندار یزد هم در این نشست گفت: اگر همه افراد جامعه به حقوق خود آگاهی پیدا کنند جلوی بسیاری از تندروی ها و رفتارهای نامناسب گرفته می شود.
محمود زمانی قمی افزود: یک جامعه آگاه می تواند جامعه سالمی باشد و مسیر خود را با موفقیت ادامه دهد.
وی اشاره به استفاده از ظرفیت های زنان در زمینه های مختلف افزود: باید از حضور زنان در سطح مسئولیت ها استفاده کنیم.
در این کارگاه دو روزه جمعی از نمایندگان سازمان های غیر دولتی زنان یزد حضور دارند و شرکت کنندگان، آموزه های لازم در زمینه های مختلف مسائل حقوقی کودک و نوجوانان ، آسیب های اجتماعی و مسائل تربیتی و مشاوره ای حقوق کودک و نوجوانان را فرا می گیرند.
هم اکنون 600 سازمان مردم نهاد در زمینه های مختلف اجتماعی، آموزشی، فرهنگی ، ورزشی و خیریه در استان یزد فعالیت دارند.
2088/ 6197 خبرنگار:کبری دانشی**انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.