به گزارش ایرنا هادی مقیمی شنبه شب در نشستی با جانبازان بالای 50 درصد شهرستان، آنان را نماد ازجان‌گذشتگی برای آرمان‌ها دانست و افزود: جانبازان، ایثارگران و شهدا عزیزترین هستی خود را در راه خدا در طبق اخلاص و فداکاری گذاشته‌اند و لازم است که همه ما قدردان آن‌ها باشیم.
وی اضافه کرد: آزادگان ما نیز رنج اسارت را تحمل کردند و آزادگی و حریت خود را نفروختند تا امروز مردم کشور ما در آزادی و آزادگی زندگی کنند.
فرماندار اردکان بیان داشت: آن‌چه مسلم است آثار و عوارض جسمی و روحی آن جنگ نابرابر سال‌هاست بر پیکر رزمندگان و جانبازان ما مانده است و دولت به معنای عام یعنی بسیج همه نیروهای موجود در کشور موظف است اولویت خود را رسیدگی به امور و کاهش دردهای آنان قرار دهد.
مقیمی تصریح کرد: این قشر شریف بیش از همه به مشکلات و نارسایی‌ها در کشور آگاه است اما صبورانه و بزرگوارانه رنج‌ها و کمبودها را تحمل می‌کند؛ چراکه برای آرمان‌ها و این نظام و انقلاب هزینه‌های فراوان داده است.
وی با بیان این‌که دولت تدبیر و امید، صادقانه برای رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران تلاش خواهد کرد؛ افزود: هرآن‌چه در توان داریم برای جبران کاستی‌ها هزینه می‌کنیم.
مقیمی افزود: این دولت در صدد بهره‌برداری از مفاهیم ارزشمندی چون ایثار و عدالت نیست و به اندازه توان خود خالصانه در این مسیر قدم برخواهد داشت.
در ادامه این نشست جانبازان بالای 50 درصد اردکان به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند و فرماندار اردکان قول داد مطالبات را تا حد امکان پی‌گیری و مساعدت نماید.
حضور نماینده جانبازان و ایثارگران در جلسات اداری برای بیان مشکلات، توجه بیش‌تر به مباحث ورزش جانبازان و خانواده‌های آنان، پی‌گیری اشتغال فرزندان جانباز و مساعدت در تأمین برخی هزینه‌ها از قبیل دارو و درمان، تشکیل کمیته ثبت خاطرات و تهیه کتاب جانبازان و شهدا، تشکیل جلسات منظم با مسئولان و... از مواردی بود که در این جلسه مطرح و در خصوص آن بحث و تصمیم‌گیری شد.
استان یزد دارای حدود 10 هزار جانباز است که از این تعداد ، جانبازان شیمیایی آن یک هزارو360، اعصاب و روان دو هزار و 427 و قطع نخاعی 21 نفر است.
استان یزد سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی**انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.