دو بانده سازی این مسیر با 2 مصوبه سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری و با پیش بینی اعتباری افزون بر 800 میلیارد ریال در سال 86 آغاز شد و هم اینک بیش از 90 کیلومتر آن زیر بار ترافیک است و رفت و آمد در آن جریان دارد.
آنطور که گفته شده قرار است تا پایان امسال، این جاده تکمیل و انتظارها به پایان برسد که امیدواریم این اتفاق مبارک، عملی شود.
جاده بافق - یزد با 110 کیلومتر طول و عرض کم، سالها شاهد حوادث ناگواری بوده که به قیمت جان عزیزان هم استانی و شهروندان بافقی تمام شده است.
حرکت لاک پشتی اجرای طرح دو بانده کردن این جاده که 10 سال به طول انجامیده، همواره موجب ناخرسندی و گله گزاری مردم بافق شده است.
آنها انتظار داشتند و دارند که زادگاه 'وحشی بافق' که از معدن بزرگ سنگ آهن برخوردار است و ثروتی نهفته در دل خاک دارد زودتر از اینها شاهد تکمیل و اتمام این جاده باشد، انتظاری بجا و منطقی که باید برآورده میشد اما یک دهه طول کشید.
البته نباید از نظر دور داشت که نبود یا کمبود اعتبار، عامل اصلی حرکت لاک پشتی اجرای این طرح بوده و مسوولان استان تمام تلاش خود را برای اجرای این طرح بزرگ بکار گرفته و می گیرند.
اما سوال این است که مردم شهرستان معدن خیز بافق که شهرشان بر روی دریایی از سنگ آهن خوابیده چرا باید 10 سال انتظار بکشند و قربانی بدهند تا به آرزوی خود برسند؟.
طی چند سال گذشته، تقریبا همه هفته ای شاهد بروز حوادث ناگوار در این جاده بوده ایم و همچنان هستیم که آخرین آن منجر به فوت و مصدوم شدن چند هموطن و داغدار شدن چندین خانواده شد.
البته نباید همه تقصیر ها را به گردن جاده انداخت، بخشی از حوادث منجر به جرح و فوت در این جاده، مربوط به خطای انسانی است.
قطعا سرعت در یک جاده کم عرض که روبروی آن هم خودروها در حرکتند باید مطمئن و معقولانه باشد، خیلی از حوادث این جاده، واژگونی خودرو حتی در مسیر 2 بانده آن بوده که قطعا خطای انسانی پشت آن قرار داشته است.
عبور روزانه صدها خودرو سنگین که حامل مواد معدنی از بافق به بازارهای هدف هستند و همچنین نبود استراحتگاه در این مسیر نیز مزید بر علت شده و شمار حوادث رانندگی را افزایش داده است.
آنطور که مسوولان ذیربط گفته اند اعتبار لازم برای تکمیل اندک مسیر باقی مانده اختصاص یافته و از این رو انتظار این است که تکمیل آن قطعه باقی مانده تسریع شود تا کمتر شاهد حوادث تلخ رانندگی در این مسیر باشیم.
شهرستان بافق 50 هزار نفر جمعیت دارد که حدود دو سوم آن در حوزه شهری ساکن هستند.
6197 تهیه و انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.