حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع ابرکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 19دی قم، افزود: این قیام پرشور و خودجوش ، عظیم ترین حرکت مردمی بود که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.
به گزارش ایرنا ، وی تصریح کرد: قیام یادشده خط بطلانی بر 2 هزار و 500 سال نظام ستم شاهی کشید و تومار رژیم پهلوی را برای همیشه در تاریخ بست.
وی ادامه داد: مردم قم در آن روز با حضور انقلابی خود در صحنه دفاع از دین ، بصیرت و آگاهی و دشمن شناسی خود را به نمایش گذاشتند.
رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه اضافه کرد : مردم با همراهی روحانیان و با قیام خود در این روز، موجب بیداری و سرنگونی رژیم پهلوی شدند و این حرکت سرآغازی بر ای قیام مردم سراسر کشور شد.
امام جمعه ابرکوه تاکید کرد: شهادت آیت الله مصطفی فرزند بزرگ امام خمینی(ره) در آبان 1356 شتاب خاصی به حرکت انقلاب داد و تداوم قیام مردم قم در 19دی و آغاز قیام عمومی شد.
رئیس حوزه علمیه ولیعصر(عج) ابرکوه ادامه داد: بی شک تضمین بقای انقلاب و نظام اسلامی و مسئولیت پذیری نسل آینده با پاسداشت اهداف 19 دی است.
تظاهرات 19دی که در تقویم رسمی ایران با عنوان قیام خونین مردم قم شناخته می‌ شود ، شامل چند روز تظاهرات اعتراضی نسبت به چاپ مقاله « ایران و استعمار سرخ و سیاه» در روزنامه اطلاعات است که نقطه اوج آن روز 19 دی 1356 بود.
این تظاهرات را بسیاری سرآغاز اعتراضاتی می‌دانند که در بهمن سال 1357 به سرنگونی نظام پهلوی و پایان سلطنت در ایران انجامید.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/2047/خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.