به گزارش ایرنا، محمود زمانی‌قمی روز شنبه در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور معاون رییس جمهور برگزار شد با بیان اینکه ورود علم و فناوری به بحث اقتصاد مقاومتی نقش مهمی در تسریع روند پیشرفت این مهم ایفا می‌کند، اظهار کرد: استفاده از فناوری‌های نوین علاوه بر کاهش هزینه‌های پیشرفت اقتصادی زمینه‌های لازم برای حضور پرشور نخبگان علمی در فعالیت‌های اقتصادی را ایجاد می‌کند.
وی با تشریح ظرفیت‌های صنعتی و معدنی استان یزد افزود: استان یزد از جمله استان‌های گردشگری کشور است که نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری کشور ایفا می‌کند.
استاندار یزد درباره برخی چالش های این بخش در استان گفت : بنیه ضعیف مالی شرکت‌های دانش بنیان و نبود نهادهای سرمایه گذار خطر پذیر از چالش‌های جدی پیش‌رو بوده که حفظ نیروی انسانی تربیت شده استان را با مشکل مواجه کرده است.
زمانی قمی با بیان اینکه پیچیدگی زیاد پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از دیگر معضلات جدی حوزه های دانش بنیان استان یزد است، واردات مشابه در این بخش را از دیگر مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: حل مشکل واردات این محصولات در راستای توسعه اقتصادی استان و کشور ضروری است.
وی اجرای طرح سرباز فناور را یکی از راهکارهای پیشنهادی برای کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از فرصت‌های موجود برای شرکت‌های دانش بنیان دانست و خاطرنشان کرد: افزایش تعرفه‌های وارداتی محصولاتی که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شوند از دیگر راهکارهای پیشنهادی در این حوزه است.
استاندار یزد در عین حال با اشاره به نرخ بیکاری استان که از متوسط کشوری هم بالاتر رفته است، خاطرنشان کرد: عمده بیکاری این بخش متوجه دانش آموختگان دانشگاهی است که از آن رنج می‌ برند.
استان یزد هم اکنون رتبه دوم در تعداد نخبگان و دانشجویان به نسبت جمعیت، دوم در حوزه معدن، سوم در گردشگری و رتبه چهارم در سهولت کسب و کار ، توسعه فناوری های اطلاعات و ارتباطات و حوزه صنعت را دارد.
1968/ 6197 خبرنگار: محمودرضا رحمانی* *انتشار: محمدحسین فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.