« مرات امین الرعایا» شامگاه دوشنبه در دیدار با امام جمعه ، فرماندار و جمعی از آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی شهرستان مهریز افزود: در هفته سواد آموزی باید مردم را در جریان های فعالیت ها و برنامه های انجام شده در سال های گذشته قرار دهیم.
وی بدون اشاره به آمار ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی و تلاش مسوولان اجرایی در سال های گذشته کارهای بسیار خوبی برای سوادآموزی انجام شده است، قطعا کافی نیست و باید همچنان همکاری ها ادامه داشته باشد.
همچنین امام جمعه مهریز گفت: از کارهای مهمی که بعد از انقلاب اسلامی در کشور اجرایی شده است، تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) و تلاش مسوولان بوده است.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی افزود: در اسلام هیچ امری به اهمیت تحصیل علم و دانش نیست و باید با برنامه ریزی تمام افراد را زیر پوشش فعالیت های سواد آموزی قرار داد.
در ادامه فرماندار مهریز هم از برنامه های نهضت سوادآموزی در این شهرستان قدردانی کرد و گفت: ترویج سواد آموزی برای تشویق افراد برای حضور در کلاس ها در شهر و روستاها ادامه یابد.
سید محمد رستگاری افزود: همکاری مسوولان اجرایی با دست اندرکاران سواد آموزی خیلی ضروری است و برنامه ریزی ها و انجام فعالیت ها بیش از گذشته انجام شود.
استان یزد بر اساس آمار آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که میزان بالاسوادی بیش از 90درصد است.
در سال تحصیلی جاری183نفر در کلاس های سواد آموزی مهریز شرکت کردند که از این تعداد 70 نفر شهروند خارجی و 43 تن مهاجران دیگر استان ها و بقیه افراد محلی هستند.
کلاس های نهضت سواد آموزی با همکاری 30 نفر تشکیل شده است و شامل دوره های سواد آموزی ، انتقال و تحکیم سواد است.
نرخ با سوادی مهریز در گروه سنی 10 الی 49 سال را بر اساس سرشماری سال 95، 98 درصد است.
به گفته مسوول نهضت سواد آموزی مهریز پارسال 278 نفر در کلاس های سواد آموزی شرکت کردند که 187 نفرشان مهاجران داخلی و اتباع بیگانه بودند.
در هفتم دی 1358 به فرمان امام خمینی(ره)، نهضت سواد آموزی تشکیل شد.
هم اکنون 9 هزار دانش آموز در 100 واحد آموزشی شهرستان مهریز مشغول تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/2047/ خبرنگار: کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.