به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی شامگاه یکشنبه همزمان با دومبن روز از هفته سواد آموزی در دیدار با مسئولان آموزش و پرورش استان کردستان اظهار کرد: هیچ کس نباید از آموزش سواد بی بهره باشد و همه موظف هستیم برای تعلیم و تربیت افراد گام برداریم البته رسالت آموزش و پرورش سنگین تر است.
وی با بیان اینکه زکات علم و دانش نشر و ترویج آن است، افزود: در نظام اسلامی زمینه دانش و علم آموزی برای همه فراهم شده و اقشار مختلف جامعه باید از این موقعیت بهره ببرند.
نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: کسب مهارت های زندگی و سواد رسانه ای برای دانش آموزان امری ضروری است و آشنایی این قشر با این مقوله، موجب بهبود رفتارهای اجتماعی و حفظ هویت فردی و تعمیق باورهای اسلامی می شود.
وی تربیت مطلوب را تربیت جامع الشمول دانست و با بیان اینکه دانش آموز در صورت تربیت صحیح، علم را به خوبی یاد می گیرد، گفت: علم بر مبنای فهم است و در صورت تفهیم علم، اثر گذاری آن نمایان خواهد شد.
آیت الله حسینی شاهرودی ادامه داد: یکی از ترفندهای دشمنان، اسلام هراسی و نشان دادن چهره خشن از اسلام است و القای چنین تفکراتی موجب عقب ماندگی جامعه و بی توجهی به داشته های فرهنگی می شود.
وی خطاب به مسئولان آموزش و پرورش یادآور شد: مسئولیت شما در راستای تعلیم و تربیت سنگین و ارزشمند است و باید با تلاش و جدیت زمینه پیشرفت و توسعه هر چه بیشتر کشور در زمینه های علمی را فراهم کنید.
هفتم دی سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 است به همین مناسبت از دوم تا هشتم دی به عنوان هفته نهضت سواد آموزی نامگذاری شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.