به گزارش عصر یکشنبه اداره روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در آیین روز ملی ثبت احوال(سوم دیماه) در فرمانداری یزد از تعامل بیشتر با دفاتر پیشخوان دولت و افزایش مشارکت بیشتر بخش خصوصی در روند امور در استان خبر داد.
وی اظهار امیدواری کرد که خدمات در این بخش نیز گسترش یابد و شاهد ارائه خدمات بیشتر به مردم در ابعاد مختلف با فناوری اطلاعات پیشرفته تر باشیم و به نحو شایسته‌ای فعالیت‌ها ارتقا یابد.
وی ادامه داد: ثبت ‌احوال به‌ نوعی با هویت فرد پیوند خورده و حفظ و حراست آن نیز نخستین وظیفه هر ایرانی است.
وی بابیان اینکه حفظ هویت وظیفه این دستگاه یا دستگاه‌های دیگر نیست و به‌ عنوان یک وظیفه برای هر ایرانی محسوب می‌ شود، اظهار کرد: این مسئولیت به عهده هر دستگاهی که گذاشته شود و یا با آن مرتبط باشد، باید از هویت ایرانی مراقبت کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با بیان اینکه اساسی‌ ترین عنصرِ هویت در کشور، شناسنامه است، اضافه کرد: ثبت ‌احوال، شناسنامه را به ‌عنوان هویت ایرانی در گستره جغرافیایی کشور عینیت بخشیده است.
وی افزود: این نهاد نقش بی‌ بدیلی در نظام برنامه ‌ریزی کشور دارد و پایه ‌ترین برنامه ‌ریزی‌ ها آمار و اطلاعاتی است که این نهاد در اختیار محققان قرار می ‌دهد تا چشم‌ انداز روشنی برای آینده جامعه ترسیم شود.
طالبی با بیان اینکه در بسیاری از موارد آمار حیاتی ثبت ‌احوال و توجه به آن از بروز برخی مشکل پیشگیری کرده است، تصریح کرد: توجه به آمار و وقایع ثبت ‌احوال توانسته در بخش‌ هایی که با امور خدماتی مردم در ارتباط است، شرایط بهتری را فراهم کند.
وی ادامه داد: پس از نظام سنتی اداری،برنامه ‌ریزی همراه با رشد فناوری اطلاعات، نظام جدیدی از خدمات‌ رسانی ارائه شد که ثبت‌ احوال نقش ویژه‌ای در این حوزه دارد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری یزد تأکید کرد: ثبت ‌احوال با در اختیار داشتن پایگاه جمعیتی و داده ‌ها، می‌ تواند به کمک سایر دستگاه‌های اجرایی بشتابد و با استفاده از این ویژگی، خدماتی را به دستگاه‌ ها ارائه کند تا تسهیل‌ کننده امور برای مردم باشد.
وی با بیان رشد استفاده از کارت ملی هوشمند تصریح کرد: این موضوع هم می‌ تواند سطح بالاتری از خدمات را در اختیار مردم قرار دهد و امور را با سهولت بیشتری همراه کند.
معاون استانداری یزد با بیان اینکه در بسیاری کشورها کارت ملی هوشمند جایگزین خدمات مختلف شده است، اظهار کرد: در این مسیر مانند هر دستگاه دیگری به مشارکت بخش خصوصی نیاز است که با عنوان برون ‌سپاری در نهاد ثبت ‌احوال عینیت یافته است.
استان یزد بر اساس سرشماری آبان ماه سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که در 10 شهرستان زندگی می کنند.
7532/ 2047 دریافت کننده: سعید صادقی مقدم ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.