به گزارش روز جمعه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد‌ ،محسن صادقیان در نشست کمیسیون ایمنی و حوادث جاده ای استان افزود: در هشت ماهه سال 1396، 14 میلیون تن کالا از مبدا استان یزد جابجا شد.
وی گفت:‌ سنگ آهن، گندله،‌ آهن آلات،‌ انواع کاشی،‌ آجر و بلوک، عمده بارهایی هستند که از مبدا استان یزد جابجا شده است.
به گفته وی یزد به لحاظ موقعیت جغرافیایی از جمله استان‌های شاخص در حوزه راهداری ایران است، طوریکه پارسال بیش از 20 میلیون تن کالا از مبداء یزد به نقاط مختلف کشور حمل شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان جا به جایی یک میلیون و 482 نفر مسافر از مبداء استان را از دیگر اقدامات سال گذشته دانست و افزود: هم اکنون 209 شرکت حمل و نقل کالا و 41 شرکت حمل و نقل مسافر در استان مشغول ارائه خدمت است.
صادقیان تعداد ناوگان باری استان یزد را هشت هزار و 708 دستگاه و تعداد ناوگان مسافربری را 750 دستگاه عنوان کرد و ادامه داد:‌ هم اکنون 14 هزار راننده خودروی باربری و یک هزار و 105 راننده مسافربری در استان یزد، مشغول به فعالیت هستند.
وی با اشاره به فرسودگی تعداد قابل ملاحظه‌ای از ناوگان حمل و نقل استان یزد، تاکید کرد: هم اکنون 33 درصد ناوگان حمل و نقل کالا، 22 درصد سواری‌های کرایه،‌ 22 درصد اتوبوس ‌ها و بیش از نیمی از خطوط ‌مینی‌بوس رانی فرسوده هستند.
به گزارش ارسالی ، صادقیان در ادامه با اشاره به فعالیت 11 اداره راهداری در شهرستان‌ها و 14 باب راهدارخانه در جاده‌های استان،‌ افزود: یزد در بحث طول راه های شریانی رتبه 10 کشوری، بزرگراه رتبه هشتم، راه اصلی رتبه 14 ،‌ راه فرعی رتبه 15 و طول راه روستایی رتبه 22 کشوری را داراست.
وی بیان کرد: از مجموع راه‌های استان، 726 کیلومتر بزرگراه، 640 کیلومتر راه اصلی، 961 کیلومتر راه فرعی و 2 هزار و 274 کیلومتر راه آسفالت روستایی است که زیرپوشش این اداره کل قرار دارد.
مدیرکل راهداری یزد، با اشاره به اینکه سال آینده تمام جاده‌های استان به شیوه هوشمند تحت کنترل خواهد بود، یادآور شد: 49 دستگاه دوربین پیشرفته کنترل سرعت، 77 دستگاه دوربین ترافیک، شمار کنترلی و 25 دستگاه دوربین نظارتی در جاده‌های استان نصب شد.
صادقیان با بیان اینکه کنترل تناژ بار در دستور کار است،‌ اظهار کرد: ‌در آینده‌ای نزدیک سه دستگاه کنترل وزنی بارهای ورودی و خروجی در یزد نصب می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تمام ناوگان مسافربری استان یزد مجهز به سامانه سپهتن شدند،‌ گفت: با استفاده از این سامانه تمام ناوگان ، هوشمند تحت کنترل خواهد بود.
صادقیان در باره آمار تلفات جاده با بیان اینکه در هشت ماهه امسال 786 مورد تصادف در جاده‌های استان رخ داد، ‌گفت: در این مدت 693 نفر مجروح و 119 نفر کشته شدند.
این مسئول تصریح کرد: تعداد تصادفات و مجروحان هشت ماهه امسال نسبت به زمان مشابه سال گذشته هر کدام 25 درصد کاهش دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، ساخت 2 باب پارکینگ و استراحتگاه ویژه رانندگان در جاده مهریز - یزد را از جمله اقدامات در دستور کار عنوان کرد و گفت: ایمنی جاده‌ ها فقط با کمک و مشارکت مستمر مردم انجام می‌شود.
صادقیان با بیان اینکه این اداره کل آمادگی لازم برای ارائه خدمات زمستانی به مردم را دارد، یادآور شد: بیش از چهار هزار تن شن و نمک در 24 انبار راهدارخانه‌ها برای ایمنی جاده‌های استان در هنگام بارندگی و یخبندان ذخیره شده است.
به گفته وی ، آماده باش کامل 15 دستگاه کامیون برف روب و 15 دستگاه کامیون نمک پاش از دیگر اقدامات برای ارائه خدمت در زمستان است.
1968/2047 تنظیم کننده: محمودرضا رحمانی **انتشار دهنده: عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.