غلامرضا محمدی روز سه شنبه در حاشیه نخستین آیین نکوداشت 10مادر نمونه یزدی بدون اشاره به کشورهایی که بنیاد در آن ثبت شده است، به خبرنگار ایرنا افزود: برای بنیاد فرهنگی بین المللی مادر، برنامه پنج ساله، 10 ساله، 25، 50 و 100 ساله تعریف شده است.
بنیاد یاد شده از سال 1393 با دریافت مجوز از وزارتخانه های کشور، فرهگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادها فعالیت خود را در شیراز آغاز کرد و در معرفی بیشتر جایگاه مادر به صورت کاملا مستقل فعالیت می کند.
این نها تلاش دارد، با شناسایی مادرانی که فرزندان متخصص و کارآفرینی را تربیت و به جامعه تحویل داده اند برای تکریم اینگونه مادران به عنوان الگوهای برتر آنان را به جامعه زنان ایران اسلامی معرفی کند.
محمدی در ادامه این گفت و گو با اشاره به اینکه همایش جایگاه و نقش مادر سال گذشته در دانشگاه شیراز برگزار شد، اظهار کرد: امسال این همایش روزهای 16 و 17 اسفند در دانشگاه تهران برپا می شود.
بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر یادآور شد: همچنین طبق تفاهم نامه منعقده همایش یاد شده سال 97 در دانشگاه فردوسی ، سال 98 در دانشگاه شهید بهشتی، سال 99 در اصفهان و سال 1400 در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: همچنین به پنج دانشگاه کشور، پنج فقره بورسیه مقطع کارشناسی ارشد و دکتری داده شد که دانشجویان در مورد چالش های پیش روی مادران به تحقیق و پژوهش بپردازند.
این فعال فرهنگی و اجتماعی با اشاره به فرموده پیامبر اکرم (ص) که بهشت زیر پای مادران است، بیان کرد: همه مادران شایسته و لایق ستایش و قدردانی هستند و انتخاب 10مادر و بانوی نمونه یزدی به نمایندگی از تمام مادران شایسته استان انجام شد.
محمدی در بخشی از گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه کانون هر جامعه خانواده
و مادر قلب خانواه است، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه امروزی به شاخ و برگ ها بیشتر توجه و کمتر به ریشه آن پرداخته می شود ،بنابراین مادران پایه و اساس خانواده هستند.
وی با اشاره به پنج شاخص انتخاب مادران نمونه در کشور توسط بنیاد یادشده، افزود: مادر نمونه باید فرزند خوبی برای والدین خود و همسری وفادار برای همسرش باشد.
این فعال اجتماعی بیان کرد: بنیاد فرهنگی بین المللی مادر ، وابسته به هیچ گروه و حزبی نیست و هرگونه فعالیت سیاسی در آن ممنوع است.
در مراسم یاد شده از 10مادر نمونه استان یزد تجلیل شد.
حدود نیمی از جمعیت یک میلیون و 138هزار نفری استان یزد ، زن هستند.
2088/ 2047 خبرنگار: کبری دانشی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.