آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه های نماز جمعه این هفته یزد با اشاره به توطئه اخیر آمریکا و اقدام های رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت غاصبان صهیونیستی از تل آویو به بیت المقدس آن را محکوم کرد و افزود: به رسمیت شناختن قدس شریف به ‌عنوان پایتخت رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی توطئه ای بزرگ علیه امت اسلام است .
وی ادامه داد: این اقدام رذیلانه توسط رئیس جمهوری آمریکا با هدف ایجاد درگیری در منطقه و ضربه زدن به مسلمانان و تضییع حقوق مسلم مردم فلسطین انجام گرفت و باید امت اسلام قاطعانه در برابر آن ایستادگی کنند.
خطیب جمعه یزد بیان کرد: حفظ وحدت امت اسلامی و هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان باید همواره نه تنها در بین آنها بلکه در میان تمام مظلومان دنیا در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی وجود داشته باشد.
ناصری یزدی تصریح کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و همراهی اسرائیل غاصب و با حمایت مادی آل سعود خائن و با بهره گیری از دلارهای آنها به دنبال فتنه‌انگیزی در منطقه و جهان اسلام است .
نماینده ولی فقیه در استان یزد همچنین به امتناع سردار قاسم سلیمانی از گرفتن نامه رئیس سازمان سیای آمریکا در جریان درگیری های منطقه ابوکمال سوریه و بازتاب آن در رسانه‌های جهان اشاره کرد.
ناصری این اقدام را تبلور اقتدار ملت قهرمان ایران و ایستادگی آنها در برابر کفر جهانی و حامیان آنها ذکر کرد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد در ادامه به سالرور تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی(19آذر) اشاره کرد و گفت: اصلاح دانشگاه ها و انجام فعالیت های دینی و فرهنگی در مراکز آموزش عالی از هدف های مهم این شوراست.
ناصری از دانشجویان و دانشگاهیان خواست تا در برابر توطئه‌های فرهنگی دشمنان هوشیار باشند، زیرا استکبار با بهره گیری از ابزارهای گوناگون و فضای مجازی برای رسیدن به هدف های شوم خود استفاده می کند که باید در برابر آنها خیلی هوشیار و با بصیرت بود.
امام‌جمعه یزد به اهمیت اقتصاد مقاومتی و کاربردی کردن رشته های دانشگاهی و نیز رشته های مناسب و مورد نیاز کشور به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و بر تربیت دینی و فرهنگی نسل جوان نیز تاکید کرد.
ناصری یزدی به تحولات اخیر منطقه ، مسائل یمن و کشته شدن علی عبدالله صالح نیز اشاره کرد و از مردم و امت اسلام ، هوشیاری در برابر دشمنان اسلام و مسلمان را خواستار شد.
7536 / 2047/ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.