به گزارش ایرنا سید محسن فلاح روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بهزیستی متولی سلامت اجتماعی در جامعه است و این امر در برنامه ششم نیز مصوب شده است .
وی تعداد موسسات توانبخشی در شهرستان میبد را 6 موسسه ذکر نمود که در حال فعالیت هستند و گفت: ما در مجموع 2375 پرونده در حوزه توابخشی داریم و معلولان نیز از نظر شدت معلولیت در انواع خفیف ، متوسط ، شدید و خیلی شدید با نظر کمیته توانبخشی تشخیص داده می شوند.
رئیس اداره بهزیستی میبد اظهار کرد: از مجموع پرونده های موجود در بهزیستی 1946 تعداد پرونده فعال است که به طور مرتب با بهزیستی سرو کار دارند و از این تعداد 735 پرونده مستمری بگیر هستند که 285 مورد از آنها مستمری بگیر ماهیانه هستند.
وی همچنین 285 نفر را در نوبت پذیرش این اداره ذکر کرد که ممکن است 2 الی 6 سال در نوبت پذیرش منتظر بمانند ، اما کمکهای موردی مانند خرید ویلچر، هزینه درمان و کمک هزینه دانش آموزی و دانشجویی، بدون نوبت صورت گرفته است.
این مسئول با اشاره به تمایلی که خیرین برای تاسیس مراکز شبانه روزی سالمندان دارند ، افزود : خیرین می توانند در زمینه برگزاری کلاسها برای سالمندان ، برنامه های تفریحی برای آنها و در زمینه پیشگیری مشارکت داشته باشند.
فلاح، مشکلات اساسی معلولان در جامعه را مناسب سازی برای تساوی زندگی این افراد در جامعه ذکر نمود و افزود : فراهم آوردن شرایط برای این امر یک عزم ملی را می طلبد .
وی اظهار داشت: مشکل دیگر اشتغال است و علی رغم صنعتی بودن شهر وضعیت اشتغال معلولان در سطح خوبی نیست و این موضوع به عدم اعتماد به نفس معلولان و همچنین اعتقاد نداشتن کارفرمایان به کار معلولین برمی گردد، در حالی که یک معلول می تواند در بسیاری از موارد با یک فرد سالم برابری و رقابت داشته باشد .
رئیس اداره بهزیستی میبد عامل معلولیتها را تصادفات ، حوادث محیط کار و ژنتیک و موارد ارثی دانست و افزود: در 2 تا 5 درصد تولد ها ، معلولیت وجود دارد که مربوط به ژنتیک است که می توان از تولد این نوزادان با مشاوره مراکز ژنتیک که در سطح کشور راه اندازی شده اند ، جلوگیری کرد.
وی شعار هفته معلولان را « تصویب قانون اساسی و حمایت از افراد دارای معلولیت، اقدامات فراگیر برای تحقق جامعه پایدار و پذیرا برای همه» اعلام کرد.
میبد در 50 کیلومتری شهر یزد قرار دارد.
6197 امامی انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.