رقیه کرمانیان روز چهارشنبه در نشست تخصصی « تغییرات خانواده و چالش های آن» در دانشگاه یزد افزود: مهارت برقراری ارتباط در جامعه کنونی ضعیف است و آموزش خانواده ها توسط نخبگان و استادان دانشگاه می تواند به رفع این ضعف کمک کند.
وی با بیان اینکه موضوع عدالت جنسیتی به خوبی در قانون اساسی آمده است، اظهار امیدواری کرد که این مهم به مفهوم واقعی در جامعه اجرا شود.
وی با تاکید بر لزوم احصاء وضعیت و توانمندی های زنان یادآورشد: باید تکالیف مطرح شده در قانون برنامه ششم توسعه به دستگاه های مختلف در حوزه زنان اجرا شود.
همچنین مدیرکل پیشین امور خانواده و بانوان استانداری یزد اظهار کرد: هر چند اختلاف و شکاف جنسیتی از گذشته وجود داشته است، اما سردرگمی بین نسل جدید و قدیم در جامعه کنونی بیش از پیش مشهود است.
فخرالسادات خامسی هامانه، افزود: عواملی از جمله تبدیل خانواده گسترده به هسته ای، دور شدن از سنت ها، تناقض های ارزشی، تمایل به فردگرایی فزاینده در نسل جوان و تغییر گروه های مرجع خانواده ها را با آسیب مواجه کرده است.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از شکاف نسلی یا تبدیل اختلاف نسلی به شکاف نسلی نهادهایی از جمله جانواده، دولت، رسانه ها، گروه های مرجع، نهادهای مدنی و غیر دولتی، مذهبی و نخبگان اجتماعی نقش مهمی بر عهده دارند.
همچنین معاون پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه یزد اظهار کرد: پژوهش های مختلف نشان می دهد، ازدواج در خانواده ها در سال های اخیر دچار تحول زیادی شد و در برابر افزایش سن ازدواج، آمار طلاق در برخی مناطق رو به افزایش است.
عباس عسکری ندوشن، افزود: بخشی از تغییر پاسخی به شرایط اقتصادی و فرهنگی جامعه و مشکل جوانان به خصوص موضوع اشتغال بود و تفکر ادامه روند افزایش سن ازدواج یا طلاق نادرست است.
حسین افراسیابی، معاون آموزشی پردیس علوم اجتماعی دانشگاه یزد نیز با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در جامعه کنونی با توجه به استقبال زیاد مردم تصریح کرد: انقلاب فضای مجازی پس از انقلاب های کشاورزی، صنعتی و اطلاعاتی به عنوان انقلاب چهارم مطرح شده است.
در نشست یاد شده که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، تعدادی از دست اندرکاران نهادهای مختلف اجتماعی مرتبط با امور خانواده و زنان نیز حضور داشتند
برنامه های هفته پژوهش در استان یزد از هفتم تا 9 آذر ماه با شعار «پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری، زیربنای تولید و اشتغال» برگزار می شود.
برگزاری نمایشگاه فن بازار، تجلیل از فناوران و پژوهشگران برگزیده و نشست های تخصصی با حضور مسئولان، استادان دانشگاه و صاحب نظران حوزه های مختلف از مهمترین برنامه های هفته پژوهش در یزد است.
7532/ 2047 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.