به گزارش ایرنا، محمدعلی جعفری یکشنبه شب در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی افزود: تاکنون اقدامات تأثیرگذاری در شهرستان صورت پذیرفته و بخش قابل توجهی از بی سوادان توانسته اند از نعمت سواد برخوردار شوند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد با بیان اینکه اقداماتی که برای شناسایی و آموزش اولیای بی‌سواد انجام شده باید گسترش یابد و طرح‌های انسداد بی‌سوادی با جدیت بیشتری مورد پیگیری قرار گیرد گفت: نظارت مستمر بر نحوه اجرای این طرح ها می تواند در تکمیل و نتیجه بخش بودن این فرآیند تأثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از بی سوادان در شهرستان یزد را اتباع بیگانه تشکیل می دهند افزود: یزد یکی از مهاجرپذیرترین نقاط کشور است، آمار بی‌سوادان به سختی کاهش می‌یابد اما امیدواریم با ادامه طرح‌های پیش بینی شده بتوانیم به کاهش آمار بی‌سوادان یزد کمک کنیم.
جعفری بر ضرورت اطلاع یافتن افراد از قوانین و سیاست های مربوط به مبارزه با پدیده بی سوادی تأکید کرد و گفت: آگاه ساختن و اطلاع رسانی در این زمینه می تواند نقش تأثیرگذاری را در جذب و تشویق افرادی بی سواد برای بهره مندی از نعمت سواد داشته باشد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد تشکیل جلسات این شورا به صورت منظم و مستمر را خواستار شد و ابراز داشت: خوشبختانه زمینه رسیدن به باسوادی کامل در شهرستان یزد فراهم شده که امیدواریم این مهم با همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرایی مرتبط به زودی محقق شود.
99 درصد جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفری استان یزد با سواد هستند.
شهرستان یزد بیش از 600 هزار نفر جمعیت دارد.
7537/ 6197 خبرنگار: مسعود میرجلیلی**انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.