« یانگ ساپ کیم (Youngsup kim) » روز پنجشنبه در آغاز رقابت های هنرهای رزمی سواره جهان در روستایی تاریخی «سریزد» شهرستان مهریز از توابع استان افزود: این برای من افتخار من است که برای نخستین بار و در اولین دوره هنرهای رزمی سواره در کشور اسلامی ایران حضور یافتم، چون این مسابقات افتخاری برای ایران محسوب می شود.
وی ادامه داد: فدراسیون جهانی برای تاریخ این رشته در ایران احترام زیادی قائل است و از فعالیت های انجام شده برای برگزاری این مسابقات که با حضور برترین های دنیاست، تشکر می کنم.
وی گفت: فدراسیون جهانی آماده است، ضمن حمایت برای زنده نگهداشتن تاریخ این کشور در این رشته جذاب به مسئولان ایرانی کمک کند.
یانگ ساپ کیم یادآور شد: فدارسیون جهانی آمادگی خود را برای برگزاری رقابت های جهانی در استان یزد و همچنین توسعه هنرهای رزمی سواره اعلام می دارد.
نخستین دوره مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره از امروز به مدت 2 روز و با حضور 25 سوارکار از مجارستان، لهستان، قطر، فنلاند، فرانسه، سوئد، رومانی، بلغارستان، آلمان، کره جنوبی و ایران برگزار می شود.
مسابقات سوارکاری سنتی رزمی با لباس ویژه و سنتی برگزار می شود و سوارکاران این رشته ورزشی، سوار بر اسب، اهداف مورد نظر را با تیر و کمان هدف قرار می دهند.
با تحقیقات صورت گرفته و مستندهای موجود مشخص شده است ایران قدیمی‌ترین تاریخچه را در هنرهای رزمی سواره دارد.
این رقابت ها همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و بازدید سوارکاران از آثار تاریخی یزد و شهرستان مهریز برگزار می شود.
روستای سریزد با یکهزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.
استان یزد دارای 300 باشگاه سوارکاری و افزون بر 6 هزار راس اسب اصیل عرب است.
7536/2047 خبرنگار: کاظم سبحان زاده ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.