به گزارش شنبه شب روابط عمومی استانداری یزد، محمود زمانی قمی در دیدار با مدیرکل، مسئولان و کارشناسان اداره کل اوقاف استان افزود: هر کس خواسته تا خیراندیشی خود را به میراث انسانی بدل کند به حوزه وقف وارد شده و از این راه اقدام کرده است.
وی با بیان این نکته که در حوزه وقف کیفیت بیش از کمیت اهمیت دارد ، ادامه داد: تاثیر وقف را در همه حوزه ها شاهدیم و رمز جاودانگی نیکوکاران و عناصری از شکل گیری تمدن ها نیز توسط فرایند وقف ایجاد شده است.
استاندار یزد تصریح کرد: در طول تاریخ هر زمان به وقف به درستی توجه شد، افراد نیکوکار در این زمینه همراهی کرده اند در آن مقطع یک جهش علمی را هم در حوزه و هم در دانشگاه به معنای تاریخ علمی این سرزمین شاهد بوده ایم و بسیاری از بزرگان و نخبگان این کشور هم توانسته اند به برکت وقف به مدارج تحصیلی عالیه دست یابیند و بدرخشند و آثار بزرگی را از خود به یادگار بگذارند.
زمانی قمی گفت: باید وقف را به عنوان یک ضرورت در مسائل مختلف اجتماعی ببینیم و از این منظر کار شما در اداراه کل اوقاف به عنوان اصحاب وقف و متولیان این حوزه بسیار ارزشمند است.
وی با بیان این نکته که در ایران اسلامی به هر کجا نگاه می کنیم ردپایی از آثار خیر وقف را می بینیم از همه کسانی که در حوزه وقف استان تلاش کردند و در این مسیر گام بر می دارند قدردانی می کنم .
یزد 12 هزار و 540 موقوفه و 43 هزار رقبه دارد، قدیمی‌ترین موقوفه استان متعلق به قرن هشتم هجری قمری است.
7536*2047*دریافت کننده: کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.