سید مهدی سیدی سه شنبه شب در نشست خبری با نمایندگان وسایل ارتباط جمعی شهرستان افزود: این موقوفه ها مربوط به موضوع های مختلف در حوزه شهری و مناطق روستایی بخش مرکزی است باید برای تحقق نیات واقفان هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.
وی با بیان اینکه توسط کارشناسان اوقاف پیگیری های لازم برای تعیین تکلیف این تعداد موقوفه انجام می شود، ادامه داد: کسانی که در خصوص این موقوفه ها اطلاع دارند باید بر حسب وظیفه دینی نسبت به معرفی آنها و تعیین تکلیف اقدام کنند تا طبق مقرات اقدام شود.
این مسئول اظهار کرد: هم اکنون در مهریز هزار و 802 موقوفه و همچنین سه هزار و 941رقبه در مصارف مختلف وجود دارد و این شهرستان از لحاظ تعداد موقوفه در استان یزد و
9 شهرستان دیگر در رتبه ششم قرار دارد.
به گفته سیدی افزون بر 80 درصد موقوفه ها و رقبه های شهرستان مهریز در زمینه کشاورزی است که به علت خشکسالی های مکرر در سال های اخیر درآمدی نداشت و نمی توان به نیات واقفان عمل کرد.
رئیس ادار اوقاف و امور خیریه مهریز اظهار کرد: یکسال گذشته افزون بر 12 میلیارد ریال در خصوص ایجاد واحدهای تجاری در این شهرستان با همکاری بنیاد توسعه و عمران اوقاف سرمایه گذاری شده است.
سیدی تصریح کرد: مهریز بعد از یزد مرکز استان در خصوص سرمایه گذاری دارای رتبه اول است که بر حسب نیاز و طبق مقررات ماموریت های محوله در شهرستان انجام می شود.
وی به وجود سه امامزاده در مهریز شامل سید غیاث الدین ، سید شمس الدین و شاه صفی الدین اشاره کرد که به مناسبت های مختلف برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی با حضور مردم و جوانان در آنها برگزار می شود.
دهه پایانی ماه صفر همه ساله به عنوان دهه وقف نامگذاری شده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536* خبرنگار*کاظم سبحان زاده*انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.