رئیس انجمن کتابخانه های عمومی اشکذر گفت: هم اکنون در مخزن کتابخانه های عمومی این شهرستان 100 هزار جلد کتاب موجود است و 2 هزار و 200 نفر عضو دارد.
ولی الله حفیظی در نشست فرماندار اشکذر با جمعی از کتابداران کتابخانه های عمومی که به مناسب هفته کتاب و کتاب خوانی(20الی 26آبان) برگزارشد، تعداد کتابخانه های شهرستان را به ازای هر چهار هزار و 652 نفر یک کتابخانه عنوان کرد و افزود: نهاد کتابخانه ها با برگزاری مستمر برنامه های فرهنگی، نشست های کتاب خوان و ارائه نشریه جایگاه خود را در میان علاقه مندان به این عرصه بهبود بخشیده است .
فرماندار اشکذر با قددانی از اقدام های صورت گرفته از سوی نهاد کتابخانه های شهرستان تصریح کرد: عملکرد و بازده کتابخانه ها به ویژه در سال های اخیر بهبود یافته ، این روند باید استمرار داشته باشد.
محمد علی شاه حسینی نقش کتابداران را برای تقویت فرهنگ کتابخوانی،تشویق، ترغیب جوانان و نوجوانان به مطالعه را مهم دانست و بر ضرورت همکاری همگان برای رسیدن به این هدف تاکید کرد.
وی با اشاره به تعداد کتابخانه‌های شهرستان نسبت به جمعیت تاکید کرد: این ویژگی محصول تعامل خیرین با نهاد کتابخانه‌ها و مؤید میزان علاقه‌مندی مردم این خطه به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی است.
مرکز شهرستان 30هزار نفری اشکذر در 20 کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

**
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: در 24 ساعت گذشته 10 هزار نخ انواع سیگارت قاچاق خارجی از یک دستگاه تریلی عبوری در این استان کشف شد.
به گزارش خبری پلیس ، سرهنگ محمدرضا مزیدی بدون اشاره به ارزش ریالی این محموله کشف شده افزود: ماموران هنگام کنترل خودروهای عبوری در جاده های استان این خودرو بازرسی کردند.
وی ادامه داد: متهم به مراجع قانونی معرفی شد و محموله قاچاق تحویل اداره دخانیات استان شد.
یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت آن در مسیر کریدور شمال - جنوب کشور باعث شده است تا راه های آن بعضا مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.

**
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: از ماموریت های مهم پایگاه های مقاومت بسیج ، برنامه ریزی مدون و مشخص برای مقابله با تهدید نرم دشمنان انقلاب است. آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار فرماندهان و اعضای شورای پایگاه های مقاومت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان های فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد و چهار محال بختیاری افزود: دشمنان با تهدید نرم خود تمام ارزش ها و مبانی دینی و اعتقادی نسل جوان را نشانه رفته اند.
وی ادامه داد: پایگاه های مقاومت بسیج بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باید با آمادگی کامل و انجام برنامه های مناسب و آموزنده در جذب جوانان و مقابله با توطئه های کفر جهانی فعالیت کنند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: دشمنان انقلاب در 38 سال گذشته برای ضربه زدن به اصل نظام به توطئه های مختلفی علیه نظام ولایی متوسل شدند ولی با بصیرت مردم و حضور و آمادگی بسیجیان قهرمان همه هدف های آنها خنثی شده است.
ناصری گفت: در برهه کنونی باید با وحدت مردم و مسئولان و تحت زعامت مقام معظم رهبری و با درایت و فداکاری در راه دین ، توطئه های استکبار جهانی را نقش بر آب کرده و همچنان با قدرت از نظام دفاع کنیم .
وی همچنین از فعالیت پایگاه های مقاومت بسیج در بخش های مختلف و انجام مسائل فرهنگی و انقلابی و جذب جوانان در عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی و کشور قدردانی کرد.
استان یزد با یک میلیون و 140 هزار نفر جمعیت دارای 300 هزار بسیجی است.
7546*7536*2047* خبرنگاران : سعیده السادات خاتمی، کاظم سبحان زاده ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.