در این میزگرد رقیه دوست فاطمی ها، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد، فخرالسادات خامسی هامانه، استاد دانشگاه و کارشناس فرهنگی و اجتماعی، علی اکبر جعفری ندوشن نویسنده و استاد دانشگاه، محمدحسین انتظاری رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان، حامد عطارها معاون و احسان عابدی کارشناس منابع اداره کل کتابخانه های یزد به بیان دیدگاه های خود در باره راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی در دارالعلم یزد پرداختند.
مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی یزد با بیان اینکه بیشترین امانت کتاب استان در یکسال گذشته «قصه های خوب برای بچه های خوب» به قلم مرحوم مهدی آذر یزدی است، گفت: این کتاب جزو 10کتاب برتر پر امانت کشور است.
خامسی هامانه استاد دانشگاه و کارشناس فرهنگی و اجتماعی نیز نقش خانواده ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین فرزندان را از همه بخش ها مهمتر دانست و بر استفاده از زبان غیرمستقیم و جریان سازی هنری در این راستا تاکید کرد.
همچنین جعفری ندوشن نویسنده و استاد دانشگاه با بیان اینکه استان بیش از مطالعه و فرهنگ محوری، دچار بازارزدگی و اقتصادمحوری است گفت: باید شرایطی برای فعالیت فکری و فرهنگی در امور تجاری ایجاد کرد.
انتظاری، رئیس اداره فرهنگی، هنری آموزش و پرورش یزد نیز اظهار کرد: خانواده ها فرصتی برای استراحت و تفریح دانش آموزان نگذاشته اند و کتاب و کتابخوانی باید در سبد خانواده ها اضافه شود.
همچنین عطارها، معاون اداره کل کتابخانه های یزد وجود دستگاه هماهنگ کننده برای هدایت دستگاه های متولی کتاب و کتابخوانی در استان را ضروری دانست و گفت: باید تعریف جدیدی از مطالعه و خواندن صورت گیرد.
عابدی، کارشناس منابع اداره کل کتابخانه های یزد هم با تاکید بر نقش تبلیغات شفاهی در ترویج فرهنگ کتابخوانی، تغییر رویکرد تبلیغات رسانه ای و نوع آموزش ها در این راستا را خواستار شد.
در این میزگرد به دلیل اهمیت موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی پیشنهاد شد، ایرنا نسبت به برگزاری سلسله نشست هایی در همین راستا اقدام کند که مورد موافقت قرار گرفت.
مشروح مطالب این میزگرد در سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) منتشر می شود.
ایرنا به عنوان تنها خبرگزاری رسمی کشور همواره بر اساس رسالتی که بر عهده دارد نسبت به برگزاری میزگردهای مختلفی با هدف ارتقای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه اقدام می کند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در سال 1313 خورشیدی با نام «آژانس خبری پارس » به عنوان ششمین خبرگزاری جهانی تاسیس شد و در بیش از هشت دهه فعالیت، علاوه بر جریان سازی خبری یکی از منابع مهم خبری رسانه های داخلی و خارجی است.
7532*2047* خبرنگار: سعید صادقی مقدم * انتشار- عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.