به گزارش روزدوشنبه دفتر اطلاع رسانی محمدرضا تابش ، وی در دیدار با رئیس دانشگاه یزد با اشاره به فعالیت سه دانشگاه برتر آمریکایی نظیر هاروارد، استنفورد و ام آی تی؛ بدون بودجه دولتی افزود: در بیشتر کشورهای توسعه یافته، دانشگاه ذیل هیات امنا اداره می شود.
وی ادامه داد: دولت کمتر در امور دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دخالت دارد تا این نهادهای دانش بنیان و دانش پژوه با حفظ استقلال علمی و اجرایی بتوانند کارکرد و وظایف خود را در جامعه ایفا کند.
وی با تاکید به فعالیت مضاعف دانشگاه ها برای رسیدن به بالاترین کیفیت تحقیقاتی و رعایت استانداردهای پژوهشی اظهار کرد: باید مدیریت منابع و حمایت از تحقیقات میان توسعه ای و ارزیابی عملکردها و جذب هیات علمی توانمند مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم اردکان تصریح کرد : مراکز آموزش عالی علاوه بر وظیفه تعلیم دانشجویان، باید حوزه علم و فناوری را رصد کنند و با نیازسنجی لازم، تولیدات خویش را سامان دهند و کمک کار جامعه در رفع نیازهای علمی و پژوهشی جامعه باشند.
عضو هیات امنای دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اهمیت تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت اضافه کرد: نسل سوم دانشگاه ها با هدف تربیت عالمان کارآفرین ترسیم شده است و باید مشاوره های کسب و کار جهت ایجاد اشتغال و پرورش کارآفرینان را ارائه دهند.
تابش در ادامه استان یزد را دارای ظرفیت های مناسبی در زمینه ها مختلف دانست و اضافه کرد: دانشگاه های استان با ورود و بهره گیری از این ظرفیت ها ، هم خود متنفع می شود و هم می توانند پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.
رئیس دانشگاه یزد نیز در این دیدار به نیازهای مراکز آموزش عالی اشاره کرد و در مورد اجرایی شدن برخی پیشنهادها و برنامه ها با نماینده اردکان گفت و گو و رایزنی کرد.
استان یزد با یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت، 100هزار دانشجو دارد که در 60 مرکز آموزش عالی و دانشگاه تحصیل می کنند.
استان یزد چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544*2047* خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.