به گزارش ایرنا، آیت الله محمدرضا ناصری، روز شنبه در آیین تکریم و معارفه استانداران جدید و پیشین یزد که با حضور وزیر کشور برگزار شد افزود: استاندار جدید باید با شناخت کامل، افراد بلند نظر، اهل گذشت و دارای صعه صدر و جذبه برای مسئولیت های مختلف در استان استفاده کند.
وی با اشاره به این فرمایش حضرت علی (ع) که 'نباید افراد بخیل ، ترسو و حریص، طرف مشورت مسئولان باشند' گفت: فرهنگ دینی ، حسینیه ایران و دارالعباده بودن، برندها و الگوهای خوبی است که یزد دارد از این رو در حفظ فرهنگی دینی استان تلاش کنید و نسبت به این موضوعات بی تفاوت نباشید.
امام جمعه یزد ادامه داد: با علما مشورت کرده و خواست مملکت و مردم را مدنظر داشته باشید ضمن آنکه در پیگیری مسائل هم جدیت داشته باشید.
ناصری یزدی با بیان برخی مشکلات استان خاطرنشان کرد: متاسفانه اقتصاد مقاومتی هنوز مدنظر برخی مدیران نیست و باتوجه به اینکه این استان ، استان نخبه خیزی است که برخی از آنها جذب کشورهای دیگر شده اند باید فکری برای جذب آنها در استان صورت گیرد.

*** زمینه برای استفاده از نخبگان فراهم شود
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد هم در این مراسم گفت: این استان 24 سال رتبه برتر کنکور سراسری را داشته و نخبگان آن عشق به وطن دارند که باید زمینه استفاده از آنها فراهم شود.
سیدابوالفضل موسوی بیوکی گفت: دانش‌آموزان یزدی امسال برای بیست و چهارمین سال پی در پی رتبه اول کشور در زمینه قبول کنکور را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه استان یزد ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه‌های علوم و فناوری دارد افزود: نخبگان استان یزد در نقاط مختلف کشور و جای جای جهان در حال فعالیت هستند .
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد درباره روند بررسی معرفی استاندار بومی از سوی مجمع نمایندگان به دنبال وزارت کشور نیز اظهار کرد: مجمع به دنبال معرفی استانداری بود که نسبت به یزد شناخت کامل داشته باشد ولی چون زمانی قمی مورد تایید وزارت کشور، هیئت دولت تدبیر و امید و علما بود، مجمع هم همراه شد.
موسوی بیوکی، آب، اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی، مسائل فرهنگی، امنیت، سلامت، شهر جهانی یزد، میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری را از جمله اولویت‌هایی دانست که مجمع نمایندگان استان یزد در ارتباط با این استان دنبال می‌کند.
وی یادآور شد: هم اکنون بیش از 10 درصد از جمعیت استان یزد غیر بومی هستند و این افراد هم در نقاط مختلف استان حضور دارند، به ویژه اینکه بخش قابل توجهی از آنها اتباع افغانستانی هستند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان یزد یکی از قطب‌های سلامت کشور محسوب می شود، گفت: در طول سال بیش از 40 هزار نفر به استان یزد از دیگر استان‌ها برای دریافت خدمات درمانی مراجعه می‌کنند.
وی همچنین با بیان جهانی شدن شهر یزد خاطرنشان کرد: این امر که نتیجه نبوغ نیاکان ما بوده موجب شده تمام حرکت ها و برنامه های انجام شده در این شهر ، تأثیر جهانی داشته باشد.
در مراسم امروز ضمن تقدیر از سید محمد میرمحمدی به دلیل چهار سال فعالیت در جایگاه دوازدهمین استاندار یزد، محمود زمانی قمی به عنوان سیزدهمین استاندار و استاندار دولت دوازدهم معارفه شد.
1968/ 6197 خبرنگار: محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.