زهره اکرمی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه الی پنج سالگی دوره طلایی درمان تنبلی چشم کودکان است که پس از آن احتمال مداخله درمانی برای بهبود پس از این سن کاهش می یابد، که این امر معضل اساسی در اجرای طرح یاد شده است.
وی اظهارکرد: تاکنون هزار و 200 کودک سه تا شش ساله شهرستان در پایگاه های سنجش بهزیستی در طرح پیشگیری تنبلی چشم شرکت و معاینه شدند.
اکرمی ادامه داد: کودکان علاوه بر پایگاه سنجش دایم بهزیستی در 45 مهد کودک و روستا مهد و خانه های بهداشتی با هدف غربالگری، تشخیص زودرس، درمان به موقع بیماری و شناسایی سایر اختلال های بینایی معاینه می شوند.
وی با بیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم با هدف شناسایی اختلال بینایی در کودکان با محور کنترل و پیشگیری از بیماری تنبلی است ،افزود: پیش بینی می شود 2 هزار و 400نفر از کودکان سه تا شش ساله ابرکوه از نظر بیماری های چشمی مورد معاینه قرار گیرند.
رییس اداره بهزیستی ابرکوه از خانواده ها خواست با مراجعه به این مراکز در ارتقای سطح سلامت کودکان تلاش کنند و نسبت به آینده و سلامت آنها بی تفاوت نباشند.
این مسئول با بیان اینکه معاینه چشم کودکان از طریق دستگاه سنجش انجام می شود، یادآورشد: سال گذشته 2 هزار و 218 کودک در این طرح معاینه شدند که پس از روند اجرای آن 112 کودک با اختلال چشمی مانند ضعف چشم، عیوب انکساری، استرابیسم و آمبلیوپی شناسایی و درمان شدند.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540*2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.