حجت الاسلام کاظم دشت آبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پذیرفته شدگان در رشته های علوم قرآنی ، فقه و حقوق ، ادبیات ، پژوهشگری اجتماعی ، مدیریت اموربانکی ، تاریخ تمدن اسلامی ، دبیری ، طراحی لباس در دانشگاه های دولتی تحصیل می کنند.
وی با قدردانی از کارکنان اداری و آموزشی دبیرستان یادشده ، گفت: هم اکنون در این واحد آموزشی، 152دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.
به گفته وی مدارس علوم و معارف اسلامی ابرکوه سال 1386 برای تربیت فرهیختگان دینی و نشر فرهنگ اسلامی تاسیس شدکه 15دانش آموز این دبیرستان حافظ کل قرآن هستند.
وی کسب رتبه های برتری کشوری و استانی در حوزه های قرآنی ، فرهنگی و هنری شورای دانش آموزی ، نقد ادبی، ثبت هیات مذهبی محبان ولایت خواهران به نام دبیرستان صدرا را از افتخار بیان کرد.
هم اکنون 10باب واحد آموزشی پسرانه و دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرا در استان یزد زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارد که سه واحد مربوط به ابرکوه است.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در 140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
به گفته مدیرکل آموزش و پرورش یزد از 14 هزار و 874 داوطلب متقاضی تحصیل استان از گروه های مختلف آموزشی هفت هزار و 528 نفر(50.61 درصد) در آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی سال 1396 پذیرفته شدند.
احمد شیرزاد، در حاشیه نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: پس از یزد دانش آموزان استان سمنان با 44.41 درصد و استان اصفهان 41.95 درصد در رتبه های بعد قرار دارند .
وی از کسب رتبه برتر آزمون سراسری دانش آموزان استان برای بیست و چهارمین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: امسال دانش آموزان یزد با کیفیت و کمیت بالاتری نسبت به استان های دیگر در رتبه نخست قرار گرفته اند.
در 24 سال گذشته دانش آموزان استان یزد به صورت متوالی بیشترین میزان قبولی در دانشگاه و موسسات آموزش عالی را به نسبت جمعیت کسب کرده اند.
در سال تحصیلی جاری 238 هزار و 319 دانش آموز در مدارس استان یزد که یک میلیون و 138 هزار نفری جمعیت دارد، در حال تحصیل هستند.
7540*2047* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.