به گزارش ایرنا محمدرضا تابش روز شنبه در دیدار مدیرکل کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان یزد افزود: فقرزدایی و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر یکی از اهداف نهاد انقلابی کمیته امداد امام (ره) است که باید انجام این مسئولیت همراه با حفظ کرامت و عزت نفس مددجویان و افراد تحت پوشش باشد.
تابش عنوان داشت: توجه به امداد مردمی و جلب مشارکت خیرین می تواند در کاهش مشکلات و رسیدگی بهتر به جامعه هدف کمیته امداد موثر باشد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین با اشاره اهمیت ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار آسیب پذیر اظهار داشت: سال گذشته تمام اعتبار بانکی مصوب برای اشتغالزایی مددجویان تحت پوشش این نهاد محقق شد و مجلس نیز هزار میلیارد تومان اعتبارات قرض الحسنه اشتغال زایی در اختیار کمیته امداد قرار داد که این میزان در سالجاری به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
تابش تصریح کرد: سه میلیون نفر تحت پوشش و دو میلیون نفر نیز بصورت موردی از خدمات کمیته امداد امام(ره) بهره مند می شوند که باید با حمایت از سمن ها و ارتباط بهتر با خیرین و صنایع بزرگ، زمینه هم افزایی آنان برای تامین نیازها و کاهش مشکلات کمیته امداد فراهم شود.
نماینده مردم اردکان همچنین با ابراز گلایه مجدد از عدم انجام اقدام موثر برای ایجاد درآمد پایدار برای مددجویان کمیته امداد امام (ره) در این شهرستان گفت: چندین بار پیگیری در مرکز و استان برای مشارکت این نهاد در یکی از پروژه های صنعتی اردکان صورت گرفت و مقدماتی نیر آماده شد ولی متاسفانه عزم جدی در این مورد مشاهده نشد که امیدوارم هر چه سریعتر این پیشنهاد اجرایی شود تا بخشی از مشکلات مالی و اشتغال مددجویان مرتفع گردد.
در ابتدای این دیدار نیز مدیرکل کمیته امداد حضرت امام (ره) استان یزد ضمن گزارشی از اقدامات و برنامه های این نهاد در استان، درخصوص برخی مشکلات و تامین اعتبارات با تابش گفت و گو کرد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544 / 6197 خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.