آیت الله سید محمدرضا مدرسی عصر روز پنجشنبه در مجمع نخبگان نظارتی یزد که در سالن شهید عباسپور برگزار شدT افزود: هرچه برآمده از نظام است مثل شورای نگهبان، ، انتخابات ، ولایت فقیه و دولت هدف دشمن است.
وی ادامه داد: ولی بعضی از این نهادها آنقدر محکم و دارای حصارهای قوی هستند که دشمن به سادگی نمی تواند در آن ها نفوذ کند بنابراین با حمله های ناجوانمردانه ، و تهمت ها و دروغ ها که به هم می بافند آنها را مورد حمله قرار می دهد.
عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: یکی از امور بسیار مهمی که وجود دارد همین قضیه انتخابات است شامل انتخابات رئیس جمهوری، مجلس شورای اسلامی ، شوراهای اسلامی و حتی انتخابات خبرگان که خیلی حساس و مورد طمع دشمنان است.
مدرسی یادآورشد: بدون تعارف الان در تبلیغاتی که در کشور ماست پول و باندها ، بدون شک تاثیرگذار است، ما باید کاری کنیم که پول حداقل تاثیر را داشته باشد.
عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: طبق اصل چهارم قانون اساسی تمام مقررات و قوانین باید طبق اسلام و شرع مقدس باشد و اگر فقهای شورای نگهبان تشخیص دادند که امری خلاف شرع است آن مورد دیگر ارزش ندارد.
مدرسی تصریح کرد: امام (ره) در بیاناتشان از اول انقلاب تصریح کردند که در شوراهایی که تشکیل می شود غیر مسلم نباشد ، البته اگر در جایی اکثریتی غیر مسلم بود آن عیبی ندارد برای خودشان نماینده داشته باشند نه برای مسلمان.
عضو فقهای شورای نگهبان گفت: طبق وظیفه شرعی و قانونی که شورای نگهبان داشته و طبق فرمان امام (ره) اعلام کرد که این تبصره مربوط به جایی است که اکثریت متعلق به اقلیت دینی است و نماینده هم مال خودشان باشد ، اما در جایی که اکثریت مسلمان است ، اقلیت نمی تواند نماینده آنها باشد.
مدرسی بیان کرد: شورای نگهبان هر وقت یک چیزی را خلاف شرع تشخیص داد، طبق قانون اساسی و حتی طبق قانون عادی از همان لحظه که اعلام کرد این مورد باطل می شود و بطلان آن هم بر می گردد به زمان سابق.
این مسئول خاطر نشان کرد: امروز کمک هایی که نظام اسلامی به اقلیت های دینی کرده است در هیچ کجای دنیا مشابه ندارد ، برخی چیزهایی که برای عموم مسلمانان ممنوع است اگر داخل محدوده خصوصی خودشان باشد کسی مانعشان نمی شود.
مدرسی تصریح کرد: چند هزار سایت با پول اسراییل و آمریکا و عربستان و امارات متحده عربی درست شده است و علیه اسلام و شیعه و نظام و انقلاب و رهبری و شورای نگهبان و قانون اساسی فعالیت می کنند.
وی از نخبگان نظارتی شورای نگهبان ، حضور در صحنه و انجام درست وظایف در خدمت به نظام و انقلاب اسلامی را خواستار شد.
استان یزد افزون بر چهار هزار ناظر دارد.
7536*2047* خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.