به گزارش ایرنا، محمدعلی طالبی سه شنبه شب در آئین معارفه بخشدار جدید بخش مرکزی بافق اظهار داشت: افق توسعه استان یزد مشخص شده و باید با شناسایی کمبودها و بر اساس اولویت‌ها و چشم اندازهای تدوین شده برای تحقق اهداف افق 1404 حرکت شود.
وی در خصوص برخی عقب ماندگی های شهرستان بافق تصریح کرد: برای جبران کمبودها، باید با بکار گیری افراد متخصص و خلاق برای رفع محرومیت ها تلاش شود .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با تشریح قانون برنامه توسعه ششم در خصوص بکارگیری نیروهای متخصص وتوانمند در دستگاه های اجرایی گفت: این ملاک باعث شده بررسی و مطالعاتی در خصوص بخش هایی که تا کنون فاقد بخشدار بوده اند، صورت گیرد.
طالبی خاطر نشان کرد: بخشداران و فرمانداران در بدو خدمت باید دارای برنامه های کوتاه و بلند مدت اقتصادی، اجتماعی، توسعه کشاورزی و عمران و آبادانی در حوزه فعالیت خود باشند.
وی با بیان اینکه توجه دولت تدبیر و امید به روستاها بیشتر از گذشته متمرکز شده، افزود: بخشداران باید در حوزه گردشگری و بوم گردی، ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستائیان تلاش کنند.
طالبی با بیان اینکه وجود معادن در شهرستان بافق سبب شده که رشته های تحصیلی افراد عمدتا مرتبط با حوزه معدن باشد افزود: تربیت نیروهای متخصصی برای پذیرش مسوولیت در بخشهای مختلف ضروری است.
در این آیین از خدمات محمد رضا فتاحی بخشدار سابق بخش مرکزی شهرستان بافق تقدیر و داوود پورامینی به عنوان بخشدار جدید معرفی شد.
شهرستان بافق دارای بیش از 100 روستا و آبادی است که 28 شورای اسلامی روستایی و 20 دهیاری در روستاهای بالای 20 خانوار این شهرستان فعالیت دارند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
7543/ 6014/ خبرنگار : اصغرعسکری** انتشار : کاظم شاملو
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.