به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه جلسه های مرتبط با هیات های مذهبی و عزاداری‌‌ ها در طول سال برگزار می‌شود، افزود: در ارتباط با استفاده از علم و نمادها ، آوردن وسایل نقلیه و حیوانات در مراسم‌های عزاداری و ساماندهی تعزیه‌ها باید موازین دینی رعایت شود.
وی ادامه داد: برخی کارها در استان شروع شده و باید به تدریج به پیش برویم تا انشاء الله مشکلات و ضعف‌هایی که در ارتباط با برگزاری مراسم‌های عزاداری وجود دارد به صورت کامل برطرف شود.
امام جمعه یزد بیان کرد: برخی مواقع دیده می‌شود که تعدادی از مداحان با خواندن اشعار نادرست و نامناسب مراسم عزاداری امام حسین (ع) و معنویت این مجالس را زیر سئوال می‌برند.
ناصری افزود: مراسم‌های عزاداری یزد چند ویژگی دارند که مقام معظم رهبری هم به آن توجه کردند و در دیداری که من با ایشان داشتم، نوحه‌خوانی، شعر پرمحتوا، سبک سینه‌زنی و معنویت بالا را چهار ویژگی عزاداری این استان برشمردند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: برخی مداحانی که از خارج استان برای نوحه‌خوانی به یزد دعوت می‌شوند اقدام به خواندن اشعاری می‌کنند که نه تنها در شان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیست بلکه وهن و بی احترامی هم به حساب می‌آید.
ناصری با اشاره به اینکه برخی آئین های نادرست و خلاف شرع که توهین به امام حسین(ع) هم به حساب می‌آید سبب می‌شود که در جهان مراسم‌های عزاداری شیعیان را به سخره بگیرند گفت: انتصاب القابی از جمله دیوانه به عزاداران حسینی اشتباه است و نباید چنین مواردی به عزاداران نسبت داده شود.
استان یزد افزون بر یک هزار و 500 هیات مذهبی دارد .
7536*2047* دریافت کننده:کاظم سبحان زاده**انتشار - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.