به گزارش ایرنا ، محمدرضا تابش روز یکشنبه در بازدید از اداره کل استاندارد یزد با بیان اینکه استاندارد باید مبتنی بر نتایج علوم، فنون و تجربیات، استوار باشد گفت: رعایت اصول استاندارد منجر به تولید کالای باکیفیت و اعتماد داخل و قابل عرضه در بازارهای جهانی می شود که منافع پایداری برای تولیدکننده و مصرف کننده به ارمغان می آورد.
وی افزود: تغییرات مختلف در کیفیت و کمیت زندگی نیازمند تدوین استانداردهای جدید و پیاده سازی آن، برای حفظ سلامت مردم است و برای اثربخشی و اجرای موثر استاندارد، لازم است دستگاه های اجرایی بصورت هماهنگ و مرتبط عمل کنند و از انجام کارهای مجزا و جزیره ای بپرهیزند.
عضو هیات امنای دانشگاه یزد اضافه کرد: انجام دوره های آموزشی و فرهنگ سازی برای تولیدکنندگان و مردم بسیار حائز اهمیت است که مراکز آموزش عالی، فضای مجازی ، خطبا و صاحب نظران می توانند در ترویج تفکر استاندارد نقش موثر ایفا کنند.
تابش استاندارد را موضوعی حاکمیتی برشمرد و تصریح کرد: استفاده از توان بخش خصوصی می تواند رسیدن به اهداف استاندارد را تسهیل کند که البته باید نظارت جامع و بدون اغماضی بر روی واحدهای آزمایشگاهی همکار صورت گیرد چرا که مقوله سلامت و امنیت مردم قابل اغماض نیست.
نماینده مردم اردکان با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و شرایط رکود نباید منجر به کاهش کیفیت و بی توجهی به استاندارد سازی کالا و خدمات شود تأکید کرد: باید از تولیدکنندگان پایبند به اصول استاندارد حمایت شود تا این موضوع مهم نهادینه شود.
در ابتدای این دیدار مدیرکل استاندارد استان یزد نیز به مناسبت روز جهانی استاندارد در گزارشی گفت: در 6 ماهه اول امسال 49 خط تولید بی‌کیفیت استان پلمپ شده و 50 کالای بدون استاندارد در سطح بازار جمع آوری شده است.
22 مهرماه (14 اکتبر) به‌ عنوان روز جهانی استاندارد نام‌گذاری شده است.
1968/ 6197 خبرنگار:محمودرضا رحمانی ** انتشار: فلاح
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.