به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه شهردار حمیدیا افزود: خوشبختانه در سایه تعامل، همراهی و خردجمعی امروز شهر حمیدیا یکی از شهرهای موفق در سطح استان است که توانسته به اهداف تعیین شده در سطح مدیریت شهری دست پیدا کند.
فرماندار یزد با اشاره به مصوبه ادغام شهر حمیدیا به شهر یزد در دولت دهم اظهار داشت: با توجه به نظر اکثریت مردم و همچنین مدیریت ارشد استان این مصوبه در حال حاضر متوقف شده است که امیدواریم با این روند مسیر رو به رشد و توسعه پایدار این شهر هموارتر از گذشته شود.
وی با بیان اینکه بعد از تشکیل اولین دوره شوراهای اسلامی شهر در سال 76 مدیریت شهری به خود مردم واگذار شده است گفت: در دولت هفتم بعد از بیست سال قانون تشکیل شوراهای اسلامی اجرایی شد و تا کنون بعد از تشکیل چهاردوره از شوراهای اسلامی هر دوره نواقص و معایب آنها کمتر و روند بهتری داشته است.
فرماندار یزد با اشاره به اینکه در قانون از شهرداری ها به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی یاد می شود خاطرنشان کرد: یک نهاد عمومی غیردولتی دارای بودجه‌های دولتی نیست بلکه باید برای انجام هزینه های خود بتواند درآمد لازم را کسب نماید.
وی با اعلام اینکه ماهیانه مبلغ حدود یکصد میلیارد ریال از درآمد مالیات بر ارزش افزوده به شهرستان یزد اختصاص می یابد گفت: اداره کل امور مالیاتی استان ماهانه این مبلغ را به حساب 17 دهیاری و 4 شهرداری شهرستان واریز می نماید و علاوه بر آن بودجه های دولتی نیز طبق ضوابط و مقررات و ردیف های مختلف به صورت نقدی و یا ماشین آلات و ... به شهرداری ها و دهیاری ها کمک می شود.
سالاری بر ارائه گزارش عملکرد به مردم توسط شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها تأکید کرد و ابراز داشت: در قانون مشخص شده که این دو نهاد باید هر شش ماه یکبار گزارش در رابطه با نحوه هزینه و درآمد خود را در اختیار مردم قرار دهند.
فرماندار یزد توسعه کشور را در گرو مشارکت مردم در زمینه های مختلف دانست و تصریح کرد: اعتبارات دولتی و شهرداری ها به تنهایی جوابگوی نیازها و مسائل شهر نیست، لذا ضروری است تا مردم و سرمایه گزاران در پروژه های درآمد زا مشارکت داشته باشند.
وی با تقدیر از اقدامات و تلاشهای سیدعلی میرنژاد در سمت شهردار حمیدیا و تبریک انتصاب محمد مرزبان در این سمت اظهار داشت: جابجایی و تغییر مدیران موجب بروز و ظهور اندیشه ها و خلاقیت های جدید می شود که قطعاٌ می تواند در رشد و توسعه شهرها و خدمتگزاری به مردم نیز تأثیرگذار باشد.
7537/ 6197 خبرنگار: مسعود میرجلیلی ** انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.