به گزارش ایرنا فرماندار اردکان روز دوشنبه در این آیین با بیان اینکه سلامت جسم و روان در تضمین سلامت جامعه بسیار مهم و مؤثر است افزود: سلامت در ساده‌ترین تعریف شامل رفاه جسم و روان است.
وی اضافه کرد: تغذیه سالم، ورزش و رعایت کردن بهداشت فردی و محیطی از جمله ویژگی‌های دستیابی به سلامت و حفظ آن است.
فرماندار اردکان در ادامه ضمن گرامیداشت روز روستا ، روستانشینان را مردمانی بااخلاص و بی‌پیرایه خواند و گفت: روستایی‌بودن به‌دلیل شرافت و نجابت روستانشینان یک افتخار و ارزش است.
مقیمی با بیان اینکه در روستاها منابع ارزشمند انسانی، منابع طبیعی و اقتصادی وجود دارند که در پیشرفت جامعه نقش تأثیرگذاری ایفا می‌کنند افزود: در روستاها، هویت ملی ما هنوز با کم‌ترین تغییرات نمود دارد.
وی بیان داشت: روستاییان علی‌رغم همه کاستی‌ها و سختی‌ها هنوز با جدیت تلاش می‌کنند و کشور به وجود چنین مردمان آزاده‌ای افتخار می‌کند.
مقیمی سپس با اشاره به برگزاری جشنواره صبحانه سالم افزود: سلامت روح و روان از سلامت جسم دارای اهمیت بیش‌تری است و مراکز بهداشتی و مشاوره در شبکه بهداشت و آموزش و پرورش باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
وی با برشمردن برخی ویژگی‌های یک انسان سالم، آموزش رفتار صادقانه و اخلاقی را از اولویت‌های امر آموزش و پرورش عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد دستگاه‌های مسئول با جدیت این مسئله را دنبال کنند.
این طرح توسط دهیاری و شورای اسلامی ترک آباد با همکاری بخشداری مرکزی و امور بانوان فرمانداری اردکان برگزار شد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544/ 6197 خبرنگار: مژگان دشتی**ناشر: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.