مژگان میرزا باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بافق اظهار کرد: این امر با توجه به اهمیت کشت دانه‌های روغنی در کشور و ضرورت تولید مواد اولیه (دانه‌های روغنی) در دستور کار است.
به گفته وی به همین منظور، پنج هکتار از اراضی کشاورزی بافق به کشت کلزا در سال زراعی جدید اختصاص یافت.
کارشناس دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: سهمیه کشت کلزا برای استان یزد در سال زراعی جدید یکهزار هکتار تعیین شده که این سطح بین شهرستان‌ها تقسیم شده است.
وی تصریح کرد: در سال زراعی 1397-1396 شهرستان بافق باید پنج هکتار کشت کلزا را انجام دهد و قرار شد با کشاورزانی که دارای اراضی مرغوب هستند و تجربه کافی کشت این گیاه را دارند قرارداد بسته شود.
میرزا باقری اضافه کرد: باید یک نسخه از قرارداد بسته شده به کارگزار بیمه برای بیمه مزارع و یک نسخه هم به بانک کشاورزی بابت پرداخت تسهیلات ویژه کاشت کلزا تحویل داده شود.
این مسئول با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها برای کمک به افزایش سطح تولید دانه‌های روغنی تحویل دستگاه ریزدانه کار به متقاضیان کشت کلزاست افزود: حدود 50 میلیون ریال قیمت دستگاه به صورت بلاعوض است و بقیه آن از طریق تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت می‌شود و متقاضیان می توانند با خرید این دستگاه علاوه بر کشت کلزا، کشت سایر محصولات مانند گندم، جو و حبوبات را نیز انجام دهند.
میرزا باقری ابراز امیدواری کرد شهرستان بافق بتواند با برنامه‌ریزی صحیح در زمینه کشت دانه‌های روغنی گامهای مهم بردارد و تولید خوبی از نظر کمی و کیفی این محصول داشته باشد.
شهرستان بافق دارای یکهزارو 547 هکتار اراضی زراعی و پنجهزار و 200 هکتار باغی است.
محصول عمده زمین های باغی خرما و پسته و زمین های زراعی جو، گندم، حبوبات و علوفه است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.
7543/ 6197 خبرنگار: اصغرعسکری** ناشر: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.