به گزارش خبرنگار ایرنا ، جلیل عفتی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: اجرای طرح غربالگری ژنتیک در قانون برنامه ششم توسعه کشور اجباری شده و استقبال زوج های جوان یزد برای انجام آن خوب است.
وی ادامه داد: هم اکنون با همکاری سایر بخش های تمام ازدواج‌های استان یزد زیر پوشش طرح غربالگری و انجام مشاوره ژنتیک قرار گرفته و در صورت نیاز نیز آزمایش های مربوط به آن انجام می گیرد.
این مسئول به اهمیت پیشگیری به عنوان یک سیاست راهبردی در بهزیستی اشاره کرد و گفت: با پیشگیری های انجام گرفته در سال های اخیر در یزد ورودی ناشنوا به مدارس استثنایی استان وجود نداشته است و همچنین اگر ناشنوایی نیز متولد شود بخاطر خدمات ارائه شده وارد محیط‌ های آموزشی طبیعی می شود.
عفتی گفت: در حال حاضر حدود سه هزار و 500 ناشنوا زیر پوشش خدمات مستمر سازمان بهزیستی هستند و همچنین 20 درصد از دانشجویان معلول استان را ناشنوایان تشکیل می‌دهد که هزینه‌های تحصیلی آنها را بهزیستی پرداخت می کند.
مدیرکل بهزیستی یزد در خصوص وضعیت سالمندی یزد اظهار داشت: در استان جمعیت سالمندی حدود 9 و نیم درصد است که حدود 2 دهم درصد از کشور بالاتر است که به 2 عامل کاهش رشد جمعیت و افزایش متوسط عمر برمی‌گردد.
عفتی گفت: سه هزار و 500 معلول در استان زیر پوشش خدمات مختلف این اداره کل هستند و در طول سال بر حسب نیاز از خدمات مختلف استفاده می کنند.
وی افزود: حدود 13 درصد جمعیت معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی یزد را نابینایان تشکیل می‌دهند و عمده دلیل نابینایی آنها بخاطر عوامل ژنتیک است که باید از آن با انجام آزمایش های لازم پیشگیری شود.
مدیرکل بهزیستی استان یزد به هفته کودک اشاره کرد و افزود: دوره کودکی دوران بسیار مهم و حساسی است که هر نوع خدماتی که در این دوران داده شود در واقع ضامن زیر ساخت‌های آینده کشور است.
عفتی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در استان 300 مهدکودک وجود دارد که 10 هزار و 200 کودک زیر پوشش خدمات مختلف این مهدها با همکاری 800 مربی فعالیت می کنند .
وی در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.