به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری کمیته امداد استان یزد ، غلامرضا مشعلچی، افزود: کمک های خیری در طرح های محسنین و اکرام ایتام در این مدت نسبت به سال 1395، به ترتیب 33 درصد و 25 درصد افزایش دارد.
وی گفت: 23 هزار و 361 حامی حمایت سه هزار و 949 یتیم و فرزندان نیازمند غیر یتیم را در 2 طرح یاد شده به عهده دارند.
معاون کمیته امداد استان با بیان اینکه هم اکنون 15 هزار و 81 حامی سرپرستی یک هزار و 701 یتیم را در طرح اکرام به عهده دارند، افزود: 13میلیارد ریال به صورت نقد و کالا از سوی حامیان به ایتام کمک شد که 2میلیارد و 650 میلیون ریال در قالب کالاست.
وی یادآور شد: طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل 300 هزار ریال به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم تحت حمایت را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده دار شوند.
مشعلچی با اشاره به اینکه نیکوکاران در این مدت سه میلیارد و 230 میلیون ریال به نیازمندان مشمول طرح محسنین کمک کردند، گفت: طرح محسنین از جمله طرح های مشارکتی برای حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم دارای سرپرست بیمار و ازکار افتاده است و حامیان می توانند همانند طرح اکرام ماهیانه حداقل 300هزار ریال به فرزندان نیازمند غیر یتیم کمک کنند.
وی ادامه داد: هم اکنون هشت هزار و 280 حامی در استان یزد حمایت 2 هزار و 248 فرزند نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح محسنین عهده دار هستند.
این مسئول با اشاره به رویکرد حوزه توسعه مشارکتها در توسعه روش های نوین، دریافت وجوه حامیان و خیران گفت: برای تسهیل در پرداخت های حامیان (ایتام و محسنین) در حساب های بانک ملت، امکان پرداخت وجوه حامیان با شناسه از طریق موبایل توسط بانک ملت با عنوان اپلیکیشن موبایلی «سکه» فراهم شده است.
وی یاد آور شد: خیران سال گذشته 65 میلیارد ریال در قالب 2طرح یاد شده به ایتام تحت حمایت و فرزندان نیازمند غیر یتیم کمک کردند.

** اعزام یکهزار و 714 مددجوی تحت حمایت به اردوهای زیارتی
همچنین معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان یزد اظهار کرد که یک هزار و 714 مددجو در شش ماهه نخست سال 96 به اردوهای زیارتی، آموزشی عتبات عالیات، مشهد مقدس، قم و شیراز اعزام شدند.
حجت الاسلام علی محمد اسلامی منش، با بیان اینکه سرانه اعزام هر مددجو به اردوی زیارتی مشهد و قم 2میلیون و 80هزار ریال و سرانه اعزام هر زائر به زیارت عتبات عالیات هشت میلیون و 500 هزار ریال است، گفت: زنان سرپرست خانوار، دختران در آستانه ازدواج و دانش آموزان تحت حمایت از جمله مددجویان بهره مند از برنامه های اردویی این نهاد هستند.
وی بیان کرد: این نهاد به منظور تقویت بنیه اعتقادی و دینی مددجویان نسبت به اعزام آنان به اماکن زیارتی و برگزاری کلاس های آموزشی مختلف در قالب دوره های اردویی اقدام می کند.
معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان با بیان اینکه این نهاد در نظر دارد 300 مددجوی تحت حمایت را به همایش اربعین حسینی به عراق اعزام کند، افزود: در شش ماهه گذشته یکهزار و 462 مددجو به مشهد ، شیراز و قم و 252 نفر به عتبات اعزام شدند.
وی در باره نحوه مشارکت خیران در اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی بیان کرد: افراد علاقه مند می توانند در طرح «شوق زیارت» در این کار همکاری کنند.
اسلامی منش گفت: علاقه مندان برای مشارکت در این طرح می توانند به سایت شوق زیارت به آدرس «shogheziarat.ir» مراجعه کنند و از نحوه پرداخت کمک های نقدی و غیرنقدی خود اطلاعات بیشتری کسب کنند و یا می توانند با شماره گیری# 035*8877* در این طرح خداپسندانه شرکت کنند.
سال گذشته 2 هزار و 258 مددجویی تحت حمایت به اردوهای زیارتی، آموزشی مشهد مقدس، 86 مددجو به سفر زیارتی عتبات عالیات و 86 نفر به قم اعزام شدند.
2047*خبرنگار و انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.