سرهنگ احمد مظفری روز دوشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا تعداد فوتی های ناشی از تصادف رانندگی در محورهای ارتباطی این استان طی این مدت را پنج نفر اعلام کرد.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد فوتی ها در روزهای اول و سوم مهرماه رقم خورد افزود: حادثه های منجر به فوت در مناطق فرعی و روستایی، بیشتر بود.
به گفته وی 2 نفر از فوتی ها در جاده طبس، یک نفر در جاده روستایی مهردشت ابرکوه و دو نفر هم در جاده روستایی کرخنگان خاتم فوت کردند.
رییس پلیس راه استان یزد یادآور شد: طی 9 روز گذشته، آمار تعداد تصادفات نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد و تعداد جرحی ها 40 درصد کاهش دارد.
وی با بیان اینکه در بخش خسارتی هم با کاهش 30 درصدی روبرو بودیم از همین میزان کاهش در تعداد مجروحان خبر داد.
سرهنگ مظفری، علت بیشترین حوادث جاده ای را ناشی از خستگی، خواب آلودگی و عدم توجه به جلو اعلام کرد و یادآور شد: رانندگان باید استراحت کافی را مد نظر قرار دهند و هر وقت احساس خطر کردند رانندگی نکنند.
وی همچنین به عزاداری های ماه محرم اشاره کرد و از مالکان وسایل نقلیه خواست در جاده های فرعی و روستایی استان که بیشتر درگیر مراسم های سنتی ماه محرم هستند رعایت احتیاط را در دستور کار خود قرار دهند.
وی لباس مشکی در ماه محرم را از جمله دلایل تصادفات بعلت نبود دید در شب ذکر کرد و از رانندگان خواست ضمن رعایت مقررات، مواظب دانش آموزانی که مدارس آنها در حاشیه شهر واقع شده هم باشند.
همچنین انتخاب سرویس های مناسب و توجه به داشتن معاینه فنی خودرو از دیگر توصیه های سرهنگ مظفری بود.
شبانه روز حدود 200 هزار دستگاه خودرو کوچک و بزرگ در محور های ارتباطی استان یزد عبور می کنند.
6197 تهیه و انتشار: محمدحسین فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.