سیدنبی رسولی روز یکشنبه در همایش هیات امنای هیات های عزاداری شهرستان اظهار کرد: باید از ظرفیت های ماه محرم که موضوع مهم آن رعایت تقوای الهی است به بهترین وجه بهره برداری شود و حضور هیات های مذهبی در عزاداری ها نیز نماد وحدت باشد.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران و شهدای والا مقام الهام گرفته از عاشورا هستند که پیروی از قیام امام حسین (ع) پیروزی‌های بزرگی را برای ایران به ارمغان آوردند.
رسولی با بیان اینکه مردم مراسم سوگواری امام حسین (ع) را به صورت خود جوش و سنتی برگزار می کنند تاکید کرد: هیچ کسی نمی تواند ادعا کند که بانی آن است و این لطف خداوند متعال است.
رسولی در ادامه با اشاره به نامگذاری دهه اول محرم به دهه امر به معروف و نهی از منکر یادآورشد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر از اهداف قیام امام حسین (ع) بود و هیاتهای مذهبی باید دراحیای این فریضه الهی بیشتر تلاش کنند.
فرماندار ابرکوه به توجه به اینکه آیین عزاداری مردم این شهرستان بویژه زنجیر زنی وسینه زنی منحصر به فرد و زبانزد خاص و عام است، تصریح کرد: در روز هشتم ماه محرم عزاداری ابرکوه به طور زنده از شبکه استانی یزد پخش می شود.
فرماندار ابرکوه همچنین از مسئولان هیات مذهبی خواست، به توصیه‌های بهداشتی و انتظامی دستگاه‌های ذیربط برای برگزاری هرچه با شکوهتر آیین های عزاداری حسینی توجه کنند.
همچنین امام جمعه ابرکوه در این نشست با تسلیت ایام سوگواری سید سالار شهیدان و با بیان اینکه ابهت و عظمت عاشورا را باید به نمایش گذاشت، گفت: عاشورا شعارالله و ترویج شعارالله است .
حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی اظهار کرد: یکی از اهداف و قیام امام سوم شیعیان و نهضت عاشورا ، اقامه نماز و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود.
وی بابیان اینکه عاشورا پیام بسیار زیادی دارد، یادآورشد: برگزاری نماز ظهر عاشورا از جمله ضرورت هاست و هنگام وقت فریضه نماز ظهر عاشورا ، هیاتهای عزاداری برنامه خود را تعطیل کنند و به برگزاری نماز جماعت در میدان امام حسین (ع) شهر ابرکوه به پردازنند.
دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه نیز در نشست یاد شده گفت: عزاداری سید سالار شهیدان بسیار ارزشمند است و عزاداری سنتی مردم این شهرستان آنگونه ای که درشان امام حسین (ع) است، برگزار می شود.
ابراهیم آهنگران با بیان اینکه تیغ زدن و قمه زنی از نظر مراجع شیعه حرام است، اظهارکرد: عزاداری های غیر متعارف در ملا عام که موجب اخلال در نظم عمومی شود جرم است و افراد خاطی طبق قانون مجازات خواهند شد.
وی ادامه داد: مسوولان هیات های عزاداری وظیفه کنترل عزاداران را بر عهده دارند و باید با تدبیر و به گونه ای مدیریت کنند که هیچ فردی مرتکب جرم نشود.
سرهنک علی فاتحی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه هم با بیان اینکه عزاداری مردم این شهرستان جلوه ویژه ای دارد و مورد استقبال مردم دیگر شهرهاست، افزود: نظم و مقررات در برگزاری هیات ها بسیار حایز اهمیت است.
68هیات مذهبی و عزاداری در این شهرستان فعالیت دارد.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540* 2047 * * خبرنگار: کارگر ابرقوئی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.