به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری یزد ؛ سیدعلی اصغر رفاهی در کارگاه توجیهی آموزشی دیده بانان پیشگیری استان یزد در شهر تفت، افزود: در هر اقدامی که مردم مشارکت پویا و فعالی داشته اند موفقیت های بی نظیری حاصل می شود و سجام طرحی از مردم برای مردم و در جهت کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی است.
وی سجام را به سیستم جامع اطلاعات مردمی معنا کرد و گفت: اگر مردم نسبت به حوادث و اتفاقات پیرامون محله و شهر خود حساس باشند و موارد مشکوک را به موقع و از طریق این سامانه اطلاع رسانی کنند، بدون تردید بررسی دقیق، رسیدگی و برخورد با جرائم در همان ابتدای شکل گیری برای مأموران و مسئولان بسیار آسان تر و برای نظام هم بسیار کم هزینه تر خواهد بود.
این مسئول به تدوین دقیق و اهداف متعالی دیده شده در این طرح اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر بسیاری از معتمدین محل و افراد موجه و دلسوز عضو این سیستم هستند و در هر زمینه ای که اطلاعاتی داده شود به صورت کاملا پیش بینی شده مسئولان مرتبط و نقش پرداز در مساله مورد نظر، از مبادی رسمی در جریان امور، جهت اقدام مقتضی قرار خواهند گرفت.
رفاهی از ارائه اطلاعاتی راجع به تعرض به اراضی ملی و یا تغییر کاربری توسط دیده بان پیشگیری در منطقه، یا شهر به عنوان مثال یاد کرد و گفت: به محض اینکه اطلاعاتی در این زمینه توسط سیستم سجام ثبت شود ،بلافاصله در یک فرصت کوتاه و در یک ساز و کار دقیق و پیش بینی شده تمامی مسئولان و اداره دخیل در امور منابع ملی و اراضی دولتی در جریان قرار خواهند گرفت تا به سرعت اقدامات قانونی در جلوگیری و پیشگیری از زمین خواری در منطقه ذکر شده شروع شود.
مدیر کل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، با اعلام این خبر که در صدد ایجاد بزرگترین تشکل مردمی در کشور هستیم تصریح کرد: دیده بانان پیشگیری در هر موضوع و هر مساله ای که احساس مسئولیت کنند و وارد شوند می توانند منشاء اثر و برکت بسیار زیادی باشند.
رفاهی ، ثبت نام دهیاران، اعضای شوراهای شهر و روستا، اصحاب رسانه، هیئتی ها و بسیجی ها را در سامانه سجام خواستار شد و ابراز کرد: عضویت در سامانه سجام و کمک به پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در جامعه، یک کار خیر و عام المنفعه است که بدون تردید مأجور درگاه الهی نیز خواهد بود.
وی ، طرح یادشده را بی بدیل در راستای افزایش مسئولیت اجتماعی افراد دانست و بیان کرد: هر جرم، آسیب اجتماعی و یا حوادث دیگر ورای تبعات فردی که بر بزهکار و یا بزه دیده وارد می سازد، تبعات بزرگ اجتماعی را در پی دارد که می طلبد همه مسئولانه نسبت به پیرامون خود در میدان باشیم.
این مسئول ، وجود دیده بان پیشگیری در مراکز و کارخانه های صنعتی را ضروری ذکر کرد و گفت: اگر یک دیده بان پیشگیری، رعایت نکردن هرگونه الزامات ایمنی، بهداشتی و حفاظتی را اطلاع دهد، ساز و کار رفع مشکل در یک فرایند کاملا دقیق دیده شده است و چنانچه در یک فضای بی تفاوتی برای یک کارگر در محیط کاری مشکلی به وجود آید چند خانواده با از دست دادن نان آور و سرپرست خود درگیر می شوند، مالک کارخانه به یک شیوه دیگر درگیر می شود و فرزندان یتیم و غیره از دیگر مواردی است که در اجتماع آواره می شوند.
کارگاه توجیهی آموزشی دیده بانان پیشگیری با حضور بیش از 150 نفر از دیده بانان پیشگیری استان یزد در شهر تفت برگزار شد.
*7536*2047* دریافت کننده*کاظم سبحان زاده*انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.