حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روزشنبه به مناسبت ایام سوگواری سید سالار شهیدان امام حسین (ع) در نشستی با روحانیان و ایمه جماعات شهرستان اظهارکرد : باید در تکریم و تجلیل از نهضت حسینی (ع) و عاشورا که پیش نیاز قیام و نهضت مهدوی (عج) استف تلاش کنیم.
وی بابیان اینکه محرم ماه نمایش جلوه های ایمان ، ایثار و ماه خون و شهادت و پیروزی خون بر شمشیر است، افزود: محرم و صفر ماه حزن اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و رهایی از بند نفس و خروش بر ظالمان و احیای ارزش های دین خداست .
حسینی ادامه داد: مکتب حیات بخش سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) منشا پیروزی و تدوام انقلاب اسلامی ایران شد.
وی تاکید کرد: باید در مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) فلسفه نهضت خونین امام حسین (ع) که بالا بودن بصیرت آن حضرت بود را برای جوانان تبیین کنیم .
امام جمعه ابرکوه در ادامه با بیان اینکه تاسوعا و عاشورا بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است، تصریح کرد: امام حسین (ع) در حادثه عاشورا برای زنده ماندن دین اسلام و فریضه امر به معروف و نهی از منکر علیه حکومت ظالمانه بنی امیه قیام کرد .
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تصریح کرد: عزاداری های امام حسین (ع) بزرگداشت شعائر مذهبی و ارتقا معرفت دینی است .
وی افزود: به لطف خدا در هشتم محرم برای ابرکوه فرهنگی مرسوم است که همه هیات هاو دسته های عزاداری یکپارچه در مراسم روز هشتم ماه محرم شرکت کنند و صدا و سیما به صورت زنده عزاداری مردم این شهر را در این روز به صورت زنده پخش می کند.
68هیات مذهبی و عزاداری در شهرستان ابرکوه ایام سوگواری سیدسالار شهیدان (ع) را برگزار می کنند.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540*2047 * * خبرنگار: کارگر ابرقوئی * انتشار دهنده - عباسقلی اشکورجیری*
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.