به گفته عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی کشور تاکنون در 23 استان از 31 استان در مجموع 37باب خانه امید بازنشستگی راه اندازی شد که بازنشستگان می توانند جشن های خود را رایگان در آمفی تئاترهای این فضای خدماتی رفاهی برگزار کنند .
علی زین العابدین روز شنبه در مراسم افتتاح خانه امید بازنشستگان شهرستان اردکان افزود: به همت وزارت تعاون ، رفاه و امور اجتماعی ، صندوق یادشده و با همکاری فرمانداری ، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی این مجموعه خدماتی رفاهی اراه اندازی شد .
همچنین فرماندار اردکان ،ساخت خانه امید بازنشستگان را نشان از شور و شعف و امید به زندگی دانست و تصریح کرد: افتتاح چنین فضایی را باید به فال نیک گرفت و این مکان برای تعامل و هماهنگی و همدلی بیشتر بین بازنشستگان خواهد بود و خدماتی که به این قشر توسط دولت و دستگاه های اجرایی ارایه می شود از این طریق ارتباط لازم با آنها از این مرکز برقرار می شود .
هادی مقیمی اظهار کرد: تجربه ارزنده بازنشستگان برای اداره بهتر هر شهر و شهرستانی نیز بسایر موثر است و باید از ظرفیت ها و نجربه این سرمایه عظیم جامعه استفاده کرد.
همچنین مدیر صندوق شعبه بازنشستگی استان یزد تصریح کرد: خانه امید بازنشستگان محل گردهمایی یاران دیروز و پیشکسوتان امروز جامعه کارمندی است تا در فضای آکنده از شور و نشاط اوقات فراغت خود را با کیفیت مطلوب پرکنند و محل انتقال گنجینه تجربه نسل دیروز به نسل امروز باشد.
محمود زارع شاهی اظهار کرد: فضای یاد شده با هدف برنامه ریزی و ارایه خدماتی که نیازهای مادی و معنوی بازنشستگان را پوشش می دهد و نیز ایجاد فضای امن به منظور حفظ شان و کرامت آنها و بهره برداری مناسب از حضور بازنشستگان به عنوان سرمایه های اجتماعی تاسیس شده است.
وی ادامه داد که در این مکان بازنشستگان می توانند جهت ثبت نام تورهای زیارتی سیاحتی ثبت نام وام ضروری ،چاپ رایگان فیش حقوقی و حکم کارگزینی و استفاده از کافی نت برای ویزیت رایگان توسط پزشک مراجعه کنند .
به گفته وی برای ساخت خانه امید بازنشستگان اردکان که کار ساخت آن به مساحت 500 متر مربع زیربنا از سال 92 آغاز شد با صرف هزینه ای افزون بر 18 هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید، امیدواریم بازنشستگان به منظور مشارکت و نقش آفرینی در فعالیت های مختلف حضور در این محل حضور به هم رسانند و دستاورد ارزشمندشان را در اختیار سایرین قرار دهند .
زارع شاهی با بیان اینکه با بهره برداری از خانه امید یادشده در شهر اردکان، شاهد فعالیت دومین خانه امید بازنشستگان کشوری در استان یزد هستیم ، گفت: اولین خانه امید استان سال 1390 در پارک شهر شادی یزد به بهره برداری رسید که در حال حاضر، خدمات رفاهی، فرهنگی، هنری، ورزشی، آموزشی و پزشکی به بازنشستگان کشوری ارایه می دهد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
مشاور وزیر و رییس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش، پنجشنبه 23شهریور ماه جاری تعداد بازنشستگان کشور را یک میلیون و 380 هزار نفر بیان کرد و گفت: 60 درصد این تعداد، فرهنگی هستند.
احمد صافی تعداد کانون های بازنشستگی فرهنگیان را 305 باب و تعداد بازنشستگان فرهنگی را هم 800 هزار نفر ذکر کرد.
وی، رفع تبعیض و افزایش حقوق را از مهمترین دغدغه های فرهنگیان عنوان کرد و یادآور شد: این قشر انتظار دارند آنچه در کشور به دیگر کارکنان شاغل داده می شود به آنها هم تعلق گیرد.
این مسوول با بیان اینکه توجه به نیازهای جسمی ، روانی و اجتماعی بازنشستگان ضروری است اظهار کرد: در راستای ارتقای سطح تعلیم و تربیت این افراد و با توجه به سند طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید از بازنشستگان و پیشکسوتان این عرصه استفاده شود.
استان یزد 15 هزار فرهنگی بازنشسته و نزدیک به 16 هزار فرهنگی شاغل دارد.
7544*2047* خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.