به گزارش ایرنا، محمود زارع رشکوییه(ناطق) روز دوشنبه در جمع تعدادی از اعضای هیات رییسه انجمن صنفی و مدیران پایگاه های خبری و سرپرستان استان یزد افزود: طی برنامه ریزی هایی که توسط مسئولان بویژه در دولت تدبیر و امید انجام شده و با توجه به پتانسیل های باغشهر تفت و توانایی روستاها در مراکز بوم گردی، در آینده نزدیک شهر تفت همچون شاندیز مشهد می شود.
وی ادامه داد: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید و فراهم نمودن امکانات در روستاها ، خوشبتانه شاهد مهاجرت معکوس به روستاها بودیم و این جای خوشبختی دارد که برخلاف قبل مردم از روستا به شهر مهاجرت می کردند اخیرا این روند متوقف و حتی در مواردی معکوس شده است.
فرماندار تفت گفت: این شهر منطقه گردشگری است و به عنوان باغشهر زیبای استان مورد توجه اقشار مختلف مردمی از اقصی نقاط استان و حتی کشور و جهان است و ان شاءالله با توجه به سیاست های این دولت شاهد شکوفایی بیشتر این شهرستان خواهیم بود.
زارع رشکوییه ادامه داد: یکی از این اقدامات کمک به راه اندازی مراکز متعدد بوم گردی در شهرستان تفت است که به عنوان مثال تاکنون 5 مرکز در حوزه شهری و 4 مرکز در روستاها ایجاد و افتتاح شده است.
وی افزود: به گفته یکی از فعالان این مراکز درآمدی که وی از اسکان و پذیرایی چهار توریست خارجی داشته معادل بیست بشکه نفت بوده و این نشان از توانایی بالای شهرستان تفت در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال زایی در این زمینه است.
فرماندار تفت گفت: با حفظ محیط زیست و باغات شهرستان تفت به عنوان باغشهر استان می توانیم لطافت و طراوت را به وجود بیاوریم و خوشبختانه تاکنون در حوزه گردشگری شاهد استقبال تعداد زیادی از هموطنان بوده ایم و تا پایان امسال 15 مرکز بوم گردی دیگر نیز راه اندازی خواهد شد.
زارع افزود: در مورد مجموعه باغ علی نقی خان نیز این باغ وقفی به بخش خصوصی واگذار شده و فعالیت های آن در حال انجام است، همچنین در مورد مجموعه زیبای دره گاهان نیز این مجموعه زیبای گردشگری طبیعی، طی جلساتی که با منابع طبیعی برگزار شد با طرح مصوب و متناسب با شرایط این محل با کمک بخش خصوصی ساماندهی خواهد شد.
فرماندار تفت در خصوص گلایه از برخی نابسامانی در زمینه جمع آوری زباله در مناطق ییلاقی تفت گفت: این مناطق در طول سال هیچ مشکلی ندارد و این مشکل فقط مربوط به ایام تابستان است.
زارع ادامه داد: اعتبار دهیاری ها در این مناطق براساس جمعیتی است که مثلا در طزرجان یا ده بالا ساکن هستند در حالی که در برخی از ایام سال بیش از 10 تا 15 برابر این جمعیت در این مناطق حضور دارند و برای خدمت رسانی به این افراد هیچ گونه بودجه ای اضافه پرداخت نمی شود.
وی افزود: با توجه به برنامه ریزی که انجام شده دریافت عوارض پسماند از افراد استفاده کننده از این مناطق پیشنهاد شده که هنوز این طرح نیاز به مطالعه دارد اما در صورت کلی این مسائل به فرهنگ عمومی و رعایت کردن خود مردم است ولی شهرداری و مجموعه دهیاری ها در این زمینه نهایت تلاش خود را داشته و دارند.
فرماندار تفت گفت: در زمینه کوه خواری نیز باید این موارد توسط منابع طبیعی تشخیص و اعلام شود اما ارگان های دولتی و ما نیز در شورای حفاظت از اراضی به صورت لحظه ای و براساس گزارشات مردمی و دیگر گزارشات واصله به وظیفه خود عمل کرده و تصمیمات لازم اتخاذ و حتی در برخی از موارد تخریب آنها انجام شده است.
زارع رشکوییه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از شیرین ترین خاطرات من در مدت فعالیت در فرمانداری تفت این بوده که گاز شهری به مناطق روستایی رسید و با توجه به اینکه شهرستان تفت 121 روستای دارای شورا و 160 روستای فاقد دهیاری است لذا برای همه این روستاها حداقل سه پروژه عمرانی در دولت تدبیر و امید اجرایی شده است.
شهرستان تفت در جنوب غربی استان یزد و در فاصله 22 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.7537 / 6197 خبرنگار: مسعود میرجلیلی** انتشار:فلاح
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.