به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری اردکان، « مصطفی پوردهقان اردکان» در نشست هماهنگی برنامه های هفته دفاع مقدس افزود: در اجرای بیانات رهبر حکیم انقلاب مبنی بر پاسداشت این هفته با محور آگاه‌ سازی نسل جوان ضروری است، برنامه‌ دستگاه‌های متولی در جهت تنویر افکار عمومی به خصوص نسل جوان باشد.
وی اضافه کرد: نسل جدیدی که جنگ و مسایل بعد از آن را ندید، اکنون به‌ واسطه دنیای آزاد اطلاعات در معرض بسیاری از روایت و قضاوت‌هایی قرار می‌گیرد که گاهی توسط برخی جاهلان یا بدخواهان ناصحیح ارایه شده است.
پوردهقان اردکان، عنوان کرد: به چنین نسلی نباید بی توجهی شود و جامعه امروز ما نیازمند آن است که تصویر و تصور واقعی از ضرورت دفاع از میهن و آرمان‌ های نظام و شرایط فعلی دنیای اسلام و اوضاع منطقه ارایه دهد و به سئوال ها و مسایل این حوزه پاسخ صحیح داده شود.
معاون فرمانداری اردکان تصریح کرد: صرف انجام برنامه‌ های بخشنامه ها در این زمینه کفایت نخواهد کرد، باید در حوزه‌های مختلف از جمله حضور در میان دانش ‌آموزان و دانشجویان، و ارایه تفسیر واقعی و عقلانی از دفاع مقدس نسبت به تنویر اذهان عمومی نسل جدید اقدام کرد.
وی با اشاره به اهمیت نعمت امنیت به‌ عنوان زیرساخت شکل‌دهی و اجرایی‌شدن سایر بخش‌های اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد: گران ‌بهاترین ارزش جامعه امنیت جسمی و روانی است، سیاست گذاری صحیح در جهت تداوم آن نقش اساسی دارد.
پوردهقان اردکان ادامه داد: اینکه سیاست فعلی نظام حضور مستشاری در سنگرهای خارج از مرز و دفاع از حرمین شریفین در سوریه و عراق است نشان از دید بلند رهبری فرزانه انقلاب در راستای تأمین امنیت پایدار دین و میهن اسلامی دارد.
وی با تکریم از مدافعان حرم که در جهت تأمین امنیت مرز و بوم عقیدتی و ملی شجاعانه دفاع می‌کنند، از دستگاه‌های مرتبط خواست در این زمینه تمام همت و تلاش خود را به کار گیرند.
در نشست یادشده اعضا شورا نظر و دیدگاه های خود را در خصوص اجرای هرچه با شکوه ‌تر برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس ارایه کردند و برنامه‌های پیش بینی‌شده از سوی کمیته برگزاری هفته دفاع مقدس مشخص شد.
رزمایش نیروهای مسلح، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، نشست معرفتی در مدارس ، دیدار با خانواده‌های شهدا، اجرای مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، شب خاطره ، یادواره شهدای شهرستان، صبحگاه نیروهای مسلح، شب شعر، غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا و ... از برنامه‌های هفته دفاع مقدس اعلام شد.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544*2047 * خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.