مهدی دهقان زاده عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح های عمرانی یاد شده در پنج دهستان بخش مرکزی توسط دستگاه های مختلف و با همکاری بخش خصوصی اجرا و بهره برداری شد.
وی همچنین به طرح های اجرا شده یک سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت از طرح گاز رسانی به روستاهای دهستان های تنگچنار و ارنان بهره برداری شد.
بخشدار مرکزی مهریز بیان کرد: همچنین سال گذشته عملیات گازرسانی به روستاهای دهستان بهادران در بخش مرکزی شروع شد، امیدواریم مردم این مناطق هرچه زودتر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شوند.
دهقان زاده از ساماندهی معابر روستاها شامل زیرسازی ، جدول گذاری و آسفالت در 18 روستا در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: افزون بر 96 هزار مترمربع از معابر روستاها با 18 میلیارد و 900 میلیون ریال از محل اعتبار دهیاری ها و با تامین قیر مشارکتی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساماندهی شده است.
وی گفت: در این مدت ، دهیاری های 6 روستا برای ساخت و تکمیل بوستان های روستایی با چهار میلیارد ریال هزینه به مساحت 9 هزار و 800 مترمربع اقدام کرده اند.
این مسئول بیان کرد: برای مرمت و بهسازی بناهای تاریخی در روستاها، دهیاری ها با مشارکت اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری اقدام های خوبی انجام داده اند که این فرایند ادامه دارد.
دهقان زاده یادآور شد: بسیاری از دهیاری ها امسال نسبت به احداث شبکه برق معابر ، روشنایی ، و جابه جایی تاسیسات برق در مسیر اجرای طرح هادی با مشارکت اداره برق اقدام موثری را انجام دادند که مهمترین آنها روشنایی معابر اصلی روستاهای بهادران است .
وی افزود: روشنایی محور یزد - خاتم در محدوده روستای علی آباد چهل گزی نیز در مرحله پایانی است که در آینده نزدیک شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.
بخشدار مرکزی مهریز ، برگزاری جشنواره های روستایی شامل روستای سالم ، رهگذر ، شب شعر طنز با گویش محلی و جشنواره های بومی محلی روستای کردآباد و خورمیز سفلی را از دیگر افدام ها ذکر کرد.
دهقان زاده ، برگزاری پیاده روی خانوادگی ، مسابقات ورزشی و جام های فوتبال و فوتسال در بسیاری روستاها به خصوص در دهستان های خورمیزات ، تنگ چنار و بهادران و انجام مسابقات حفظ و قرائت قرآن در روستاها را جزو برنامه های مهم بخشداری عنوان کرد.
شهرستان مهریز 50 هزار نفر جمعیت دارد که 40 درصد در مناطق روستایی دهستان های خورمیزات ، تنگچنار ، ارنان ، میانکوه و بهادران زندگی می کنند.
مرکز شهرستان مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
7541*2047* خبرنگار:ندا سبحان زاده**انتشار - عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.