رئیس اداره ورزش و جوانان بافق گفت: روح الله تفکری و عباس غلامی 2 کوهنورد این شهرستان موفق شدند قله 4850متری علم کوه تخت سلیمان شهرستان کلاردشت واقع در مازنداران را فتح کنند.
رضا نارگانی اظهار کرد: یکی از هدف های بزرگ کوهنوردان حرفه ای صعود به این قله است، علم کوه پس از دماوند دومین قله مرتفع ایران است، و بیشتر شهرت این قله به خاطر دیواره ای است که در دامنه شمالی آن واقع است.
وی با اشاره به اینکه این قله دارای فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی در ایران است تصریح کرد: این دیواره در ایران جایگاهی مانند کی 2 در جهان را داراست و یکی ازجذابیت های کلاردشت محسوب می شود.
36 هئیت ورزشی در شهرستان بافق وجود دارد که 19 هیات فعال و بقیه غیر فعال یا از فعالیت کمتری برخوردارند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرق یزد قرار دارد.

**
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان گفت: 50 کلاس تابستانی برای پربار کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و با همکاری ارگان‌های فرهنگی شهرستان تشکیل شد.
حسین پایدار افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان هسته‌های فرهنگی شهرها و روستاها، در تابستان میزبان کلاس‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و آموزشی است.
وی اضافه کرد: در طرح اوقات فراغت کتابخانه‌ها زمینه‌ای فراهم شده است تا کودکان، نوجوانان و بانوان با حضور در محیط امن کتابخانه با استفاده از منابع موجود، در کلاس‌ های آموزشی نیز شرکت می کنند.
پایدار اظهار کرد: بیش از 50 دوره آموزشی با همکاری پایگاه‌ بسیج محلات، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال اجراست، حدود هزار کودک و نوجوان و 500 نفر از بانوان برگزار شده است.
به گفته وی کلاس‌های آموزش قرآن، نقاشی، خوشنویسی، زبان خارجه، قصه‌گویی، رایانه و همچنین فعالیت‌های متنوع هنری ویژه بانوان از جمله برنامه‌هایی است که در محل کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان اجرا شده است.
هم اکنون 13 باب کتابخانه عمومی در اردکان فعال است و 140 هزار نسخه کتاب در مخزن کتابخانه ها نگهداری می شود.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.

**
نایب رئیس هیات انجمن های ورزشی بافق گفت: در نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی مادران و دختران کویر این شهرستان 150 نفر شرکت کردند.
عصمت بابایی افزود: این جشنواره به مناسبت هفته ازدواج و همزمان با هفته دولت در رشته های لی لی ،دارت ، خروس جنگی ، فوتبال رومیزی و گونی بازی برگزار شد.
وی هدف از برگزاری جشنواره را ترغیب این قشر به ورزش عنوان کرد و یادآور شد که در رشته دارت فاطمه حسینی ، فاطمه لیریایی و بتول محمدی اول تا سوم شدند .
بابایی افزود: در رشته لی لی و در رده سنی زیر 15 سال مهسا تقی زاده ، فاطمه حفیظ زاده و آتنا فلاح مقام های برتر را کسب کردند و در رده سنی بالای 15 سال سمیه محمد علیزاده ، فاطمه السادات افتخاری و نجمه زینلیان مقامهای اول تا سوم را کسب کردند .
نایب رئیس هیات انجمن های ورزشی بافق گفت: در رشته گونی بازی سمیه شیری، مهدیه تشکری و نجمه رنجبر هم اول تا سوم شدند.
این مسوول ورزشی بافق افزود:در رشته خروس جنگی هم افسر زینلیان اول شد ، حدیث فتوحی و سارا رجبی هم دوم و سوم شدند .
بابایی با قدردانی از اداره ورزش و جوانان و باشگاه فرهنگی ورزشی سنگ آهن بافق، برگزیدگان رشته فوتبال رو میزی را ملیحه اخیگان ، فاطمه دمبوسی و سیما حکمت ذکر کرد.
**
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی یزد گفت: در 24 ساعت گذشته هفت تن انواع میوه و موادخوراکی قاچاق به ارزش 880 میلیون ریال در استان نابود شد.
سرهنگ محمدرضا مزیدی افزود: در مبارزه با کالای قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی، با حکم مراجع قانونی ،انواع مرکبات و موادخوراکی قاچاق از چرخه مصرف خارج شد.
وی تصریح کرد: مبارزه با کالای قاچاق و جلوگیری از آن به رونق چرخه اقتصادی و کاهش بیکاری جوانان کمک خواهد کرد.
راه های استان یزد به دلیل اتصال استان های جنوبی به مرکز کشور و موقعیت استان در کانون کریدور(راهرو) شمال - جنوب کشور باعث شد تا راه های استان مورد سوء استفاده برای انتقال کالای قاچاق قرار گیرد.
77543* 7544*7536* 2047* خبرنگاران : اصغر عسکری- مژگان دشتی* کاظم سبحان زاده * انتشار: عباسقلی اشکورجیری
irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.