دغدغه اصلی مسئولان ، متولیان امور آموزشی، فرهنگی و خانواده ها این است که ، فرزندانشان، اوقات فراغت پرباری را در طول سال خصوصا در فصل تابستان و ایام تعطیل داشته باشند.
آنها به همین علت از مسئولان انتظار دارند، با توجه به امکانات موجود برای جذب بودجه بیشتر برای توسعه رشته های مختلف ورزشی خصوصا والیبال غافل نشوند.
در این ارتباط است که موضوع فعالیت‌های ورزشی به خصوص والیبال هم برای برنامه‌ریزی خانواده‌ ها و مسئولان مطرح می‌شود.
رئیس اداره ورزش و جوانان اردکان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: برنامه ریزی دقیق رکن مهمی در اجرای طرح غنی سازی اوقات فراغت دارد، اگر ایام تعطیل با برنامه های مناسب پر نشود می تواند چالش برانگیز باشد.
احمد شکراللهی محیط های ورزشی را یکی از راه های اصلی برای اصلاح و پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و افزود: خانواده ها باید برای توسعه فعالیت های ورزشی فرزندان خود سرمایه گذاری کنند.
این مسئول بیان کرد: ترویج فرهنگ و نیز معرفی رشته های مختلف ورزشی ، به نوعی سرمایه‌ گذاری برای سلامت و افزایش نشاط و همبستگی عمومی است.
وی در ادامه با بیان اینکه تابستان سال 96 نزدیک به سه هزار نفر برای پر کردن اوقات فراغت خود در 140 کلاس های مختلف ورزشی شرکت کردند، افزود: اردکان 30 هیات ورزشی فعال دارد.
همچنین هادی مقیمی، فرماندار اردکان با بیان اینکه دولت در واقع متعلق به همه مردم و ورزشکاران است، یادآور شد: والیبال یکی از رشته‌های ورزشی محبوب مردم است که باید به این رشته ورزشی توجه بیشتری شود و می تواند اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اردکانی را پربارتر کند.
مدیر عامل باشگاه فرهنگی، ورزشی خاتم اردکان نیز با بیان اینکه از قدیم والیبالیست های این شهرستان در استان مطرح بودند، بیان کرد: ورزشکاران مطرحی هم خوب درخشیدند، تاکنون والیبال اردکان توانسته است در میان شهرستان های استان یزد خوب بدرخشد .
محسن ملت با اشاره به افت رشته والیبال در دهه های گذشته، اظهار کرد که با همت مردم ورزش دوست، مسئولان و جوانان ، والیبال از زیرگروه لیگ کشور ، خود را به مقام قهرمانی رساند و در لیگ برتر حضور پیدا کرد .
وی افزود: با کمک و همت ورزش دوستان، جوانان و نوجوانان، تابستان امسال دانش آموزان زیادی در کلاس های تمرین والیبال شرکت کردند.
مربی والیبال ادامه داد: آکادمی والیبال این شهرستان که نزدیک به یک سال از افتتاح آن می گذرد توانسته است در پرکردن اوقات فراغت نونهالان، نوجوانان و جوانان تاثیر زیادی داشته باشد.
وی تصریح کرد: در تابستان سال 96، بیش از 200 نفر در تالار تختی ، آیت الله خاتمی اردکان و سالن سلامت احمدآباد با همکاری 10 مربی مجرب به تمرین و آموزش پرداخته اند.
نادر قاضی اظهار کرد: مردم اردکان علاقه ویژه ای به والیبال دارند و شاهد اقبال عمومی آنها در مسابقات هستیم.
موسس آکادمی والیبال اردکان با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت های خوبی در زمینه صنعتی و معدنی دارد، تصریح کرد: با سرمایه گذاری در ورزش می توان شاهد رشد و توسعه بیشتر منطقه بود.
دیگر مربی والیبال اردکان هم با بیان اینکه کارشناسان به ضرورت پرداختن به فعالیت ‌های ورزشی برای اوقات فراغت تاکید دارند، ادامه داد: کمتر ورزشکاری را می‌توان نام برد که به ورزش بپردازد و اعتیاد هم پیدا کند یا به دام سایر آسیب‌ ها و انحرافات اجتماعی بیفتد.
یوسف قاضی، تصریح کرد: ایجاد گروه‌ بندی برای تیم های ورزشی اتفاق خوبی است که پیوند‌ های اجتماعی را محکم‌تر می‌کند و حس مسئولیت ‌پذیری افراد را به واسطه عضویت در گروه بالا می‌برد.
وی افزود: ضرورت گنجاندن فعالیت‌های ورزشی خصوصا والیبال در برنامه‌ریزی ها برای اوقات فراغت اعضای خانواده به ویژه نوجوانان برای سپری کردن اوقات فراغت، می‌تواند شامل حال همه شود و به بخشی از برنامه های روزانه آنها تبدیل شود تا اوقات فراغتی مفرحی داشته باشند و سلامتشان بیشتر ارتقا پیدا کند.
فعالیت ورزشکاران والیبایست در اردکان به صورت حرفه ای از سال 1388خورشیدی با حضور جوانان و نوجوان این شهرستان از توابع استان یزد آغاز شده است.
اردکان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مرکز آن در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
7544* 2047* گزارش از مژگان دشتی** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.