به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی روزپنجشنبه به مناسبت سالگرد اقامه نخستین نمازجمعه در کشور درنشست اعضای ستاد نماز جمعه ابرکوه اظهار کرد: نماز با صلابت جمعه میراث معنوی و گرانبهایی است که امام خمینی (ره) برای ملت ایران و جهان اسلام به ارمغان آورد.
وی بابیان اینکه این آیین عبادی سیاسی به امر مبارک امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در بیش از 850 نقطه کشور با شکوه خاصی برگزار می شود افزود: مردم به اهمیت نماز جمعه به عنوان مظهر و مبنای اقتدار اسلام ناب محمدی (ص) توجه خاصی دارند.
مسئول ستاد نماز جمعه ابرکوه نیز دراین نشست فعالیت های این ستاد را تشریح و اظهار کرد: ستاد نماز جمعه ابرکوه بارها از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و استان نمونه شناخته شده است .
علی محمد امیدواری تصریح کرد: بیش از 40 نفر عضو ستاد نمازجمعه ابرکوه هستند که هر هفته بدون چشم داشتی برای برپایی نماز جمعه فعالیت دارند.
ابرکوه با 51 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی
****
معرفی 10 غرفه برتر دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی یزد
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از انتخاب 10 غرفه برتر از بین 203 غرفه دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی استان یزد خبر داد.
محمد رضا دهقان مهرجردی با بیان اینکه انتخاب غرفه های برتر در 2 بخش بازرگانی و تخصصی صورت گرفته افزود: در بخش تخصصی، غرفه های حصیربافی کرمان به هنرمندی اختر مومنی و دست بافته های داری خراسان شمالی به هنرمندی دردی مراد سهندی در زمینه فروش، اجرای زنده و نوآوری در تولیدات برتر شدند.
وی ادامه داد: در این بخش غرفه های کپوبافی خوزستان به هنرمندی اختر رسول منش از لحاظ فروش و اصالت محصول و غرفه های بامبوبافی اردکان یزد به هنرمندی عباس حائریان و زیلوبافی میبد یزد به هنرمندی محمدعلی غنی پور به عنوان غرفه های برتر شناخته شدند.
وی اضافه کرد: در بخش بازرگانی نمایشگاه، غرفه دارایی بافی یزد به هنرمندی حمیدرضا فلاحی از لحاظ ارائه کار و فروش در گروه نساجی سنتی، غرفه البسه محلی تهران به هنرمندی عبدالرضا قبادی به لحاظ میزان فروش درگروه پوشاک سنتی، غرفه چاپ باتیک البرز به هنرمندی سمیه غلامی به لحاظ فروش و غرفه آرایی در گروه چاپ باتیک رتبه برتر را کسب کردند.
این مسئول گفت: غرفه سفال نقش برجسته گروه صنایع دستی مغان یزد به لحاظ خلاقیت و نوآوری در گروه سفال، سرامیک و کاشی و غرفه حجاری سنتی خراسان رضوی به هنرمندی حسین سالاریان کبیر به لحاظ فروش در گروه صنایع دستی سنگی نیز عنوان برتر را به خود اختصاص دادند.
دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و نخستین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و زیراندازهای سنتی استان یزد چهاردهم تا هیجدهم تیرماه سالجاری با حضور هنرمندانی از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاه های این استان برگزار شد.
7532 دریافت کننده: سعید صادقی مقدم
*****
فرماندار اردکان: آموزش های فنی و حرفه ای زمینه کارآفرینی را فراهم می سازد
فرمانداراردکان گفت: آموزش های متنوع فنی و حرفه ای زمینه ارتقای سطح مهارت جوانان جویای کار را فراهم ساخته و به کارآفرینی و ایجاد اشتغال بیشتر کمک می کند.
به گزارش ایرنا، هادی مقیمی روزپنجشنبه در بازدید از مرکز فنی و حرفه ای امام علی علیه السلام اردکان با تبریک هفته ملی مهارت افزود: گسترش آموزش های فنی و حرفه ای از برنامه های مورد حمایت دولت تدبیر و امید در عرصه اشتغال زایی است .
وی با بیان اینکه آموزش های لازم از اتلاف وقت و سرمایه های ملی جلوگیری و منجر به بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش سرمایه کشور می شود، تصریح کرد: افرادی که در این مرکز آموزش می بینند مهارت های لازم را کسب کرده و برای خود می توانند شغل ایجاد کنند.
فرماندار اردکان تصریح کرد: هر کار فرمایی دنبال کاهش ضایعات و افزایش تولید است که کارگران ماهر می توانند در این زمینه نقش موثری داشته باشند.
امام جمعه اردکان نیز گفت: ارزش هر کاری زمانی بیشتر می شود که در آن مهارت و تخصص پیدا شود و آموزش مهارتهای فنی و حرفه ای، فرهنگ کار و تلاش را بین جوانان گسترش می دهد .
حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر بیان داشت: با ترویج فرهنگ مهارت آموزی اهمیت این موضوع بیشتر می شود و مورد استقبال قرار می گیرد و اگر این فرهنگ ایجاد شود جوانان بیشتری در کلاس ها و آموزش ها شرکت می کنند .
مرکز فنی و حرفه ای امام علی (ع) اردکان در زمینه آموزش در مرکز ثابت، تیم های سیار، زندان، صنایع و اصناف، پادگان و روستا به ارائه آموزش های مهارتی فنی وحرفه ای به جویندگان مهارت اقدام می نماید.
اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ خبرنگار:مژگان دشتی
*****
تاکید فرماندار مهریز بر اجرای برنامه های فرهنگی برای جذب مردم به کتابخانه ها
فرماندار مهریز بر ضرورت اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در این شهرستان برای جذب مردم و جوانان به کتابخانه ها تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد رستگاری روز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مهریز افزود: کتابخانه های عمومی در اجرای برنامه های فرهنگی، جذابیت و متنوع بودن را مدنظر قرار دهند تا مخاطبان بیشتری به مطالعه و کتابخوانی تشویق شوند.
وی ادامه داد: کتابخانه ها و سایر دستگاه های فرهنگی شهر باید از ظرفیت رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای معرفی کتاب، تبلیغات کتابخوانی و ایجاد گروه های مطالعاتی استفاده کنند.
همچنین رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز از شرکت یک هزار و 300 نفر از شهروندان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبرداد و از مساعدت 20 میلیون ریالی خیران برای اهدای جوایز به برگزیدگان و همکاری ارگان ها در برگزاری این مسابقه قدرانی کرد .
سعید قریشی همچنین از افتتاح کتابخانه روستایی گردکوه در هفته دولت خبر داد و گفت: این کتابخانه با واگذاری خانه ترویج جهاد کشاورزی و تلاش دهیاری و شورای شهر و مساعدت 300 میلیون ریالی علی اکبر محبوبی از خیران شهرستان با زیربنای 230 مترمربع در هفته دولت بهره برداری می شود.
اجرای فراخوان عمومی شناسایی خیران حامی کتابخانه، تهیه لیست جامعی از نویسندگان مهریزی برای معرفی و نقد کتاب در نشست های کتابخوان، حمایت مالی شورا و شهرداری در اهدای جوایز به شرکت کنددگان درمسابقات کتابخوانی، ساخت تندیس کتاب، معرفی دانش آموزان شاعر، نویسنده و کتابخوان برتر به کتابخانه ها و حضور آنان در نشست های کتابخوان دیکر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.
مهریز دارای 11 کتابخانه عمومی با 120 هزار جلد کتاب و چهار هزار نفر عضو فعال است .
مهریز با 50 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7541/ 6014/ خبرنگار:ندا سبحان زاده**انتشار: کاظم شاملو
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.