حجت الاسلام علی کارگر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمازهای جمعه به عنوان ثمره مهم نظام متعلق به همه افراد و گروه های انقلابی درون کشور است.
وی ادامه داد: خطبای جمعه باید همواره بر حفظ کلی مصالح نظام و انقلاب اسلامی پافشاری کنند و مردم و احزاب را نسبت به توطئه های استکبار جهانی روشن نمایند.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی یزد تصریح کرد: کسانی که دل در گرو نظام و انقلاب اسلامی دارند با هر فکر و سلیقه ای باید از ظرفیت های گسترده نمازهای جمعه استفاده کنند.
کارگر گفت: ورود خطبای نمازجمعه به مسائل گروهی و جزبی قطعا ضربه به شان و جایگاه مهم نمازهای جمعه به عنوان یک آئین بزرگ عبادی سیاسی می زند و دوری از آ« همواره ضروری است.
این مسئول خاطر نشان کرد: نمازهای جمعه نمود عینی وحدت و همدلی آحاد مردم مسلمان ایران برای بصیرت ، دشمن شناسی و ولایتمداری و حراست از اهداف نطام اسلامی است.
کارگر افزود: جریانات مخالف و معاند نظام همواره از عظمت و برگزاری باشکوه نمازهای جمعه در کشور ما وحشت دارند و باید مردم و احزاب قدر مشارکت در این آئین بزرک هفتگی را بدانند.
در 26 محل در استان یزد نمازجمعه اقامه می شود.
در پنجم مردادماه 1358 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در تهران اقامه شد.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.