به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی غیاثی ندوشن روز چهارشنبه در آئین تکریم و معارفه اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات یزد افزود: خانه مطبوعات یزد بازوی مشورتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مطبوعات است که از آن حمایت جدی خواهیم داشت.
وی ادامه داد: هر چند در حوزه خبرنگاران و مطبوعات تشکل هایی در قالب اداره کار فعالیت دارند ولی مرجع رسمی صنفی مورد حمایت و تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه مطبوعات است.
این مسئول از سیاست های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را واگذاری خیلی از امور مختلف در حوزه مطبوعات به خانه مطبوعات ذکر کرد و ابراز امیدواری نمود تا وظایف خود را با جدیت انجام دهند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد خاطر نشان کرد: از دیگر برنامه های مهم دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، الکترونیکی کردن امور است تا ضمن شفاف سازی در امور مختلف موجب تسریع در فعالیت ها و برنامه ها شود.
غیاثی ندوشن ضمن قدردانی از اقدام های اعضای خانه مطبوعات گذشته به اهمیت شناسایی خبرنگاران و ساماندهی آنها و افزایش آمار آنها برای عضویت در خانه مطبوعات تاکید کرد .
این مسئول تصریح کرد: اعضای خانه مطبوعات باید بیش از گذشته برای جلب مشارکت و همراهی تمام فعالان عرصه مطبوعات استان برای رسیدن به اهداف متعالی و ماموریت های محوله اقدام کنند.
غیاثی ندوشن گفت: ایجاد فضای همدلی و همکاری مورد نیاز و در اجرایی شدن برنامه ها در سطح استان در حوزه مطبوعات یک ضرورت و دارای برکات و ثمرات فراوان است.
وی با اشاره به نزدیکی روز خبرنگار در 17 مردادماه از اعضای خانه مطبوعات خواست تا نسبت به برنامه ریزی و همکاری با این اداره کل برای برگراری شایسته آن اقدام کنند.
در این آئین ، سید خلف حوتی نژاد معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: طبق مقررات تنها مرجع رسمی و قانونی برای مباحث حوزه مطبوعات ، خانه مطبوعات است.
وی ادامه داد: تمام مراحل شکل گیری خانه مطبوعات به عنوان یک تشکل غیر دولتی ، قانونی است و بنا داریم طبق مقررات خیلی از امور اجرایی را به این خانه واگذار کنیم .
همچنین روسای هیات مدیره سابق و جدید خانه مطبوعات استان یزد به ارائه گزارش در خصوص اقدام های انجام شده و همچنین برنامه های آینده اشاره کردند.
درپایان ضمن قدردانی از اعضای سابق ، حکم اعضای اصلی جدید خانه مطبوعات یزد تقدیم شد.
هیات مدیره خانه مطبوعات هفت نفر شامل 2 نفر از مدیران مسئول نشریات استان، سه نفر از روزنامه نگاران شاغل در رسانه های استان، یک نفر از مسئولان نمایندگی ها و سرپرستی روزنامه های سراسری و یک نفر از مسئولان خبرگزاری ها و پایگاه های خبری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
انتخابات هیات مدیره و بازرسان خانه مطبوعات یزد در دهم خردادماه و همزمان با دیگر استانهای کشور به صورت اینترنتی در سامانه خانه مطبوعات برگزار شد.
7536/ 6197 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: فلاح
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.